آفتاب
در دیدار با رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند؛

لاریجانی: بحران سوریه جدی گرفته نشود به سایر مناطق جهان تسری می‌یابد

لاریجانی: بحران سوریه جدی گرفته نشود به سایر مناطق جهان تسری می‌یابد

پت برین رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند صبح امروز شنبه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در ابتدای این دیدار لاریجانی با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا از جمله ایرلند گفت: تقویت همکاری‌های ایران و اروپا می‌تواند در حل بحران‌های منطقه‌ای نقش موثری داشته باشد.

وی در همین راستا افزود: گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند بسیار مهم است.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در مورد بحران سوریه گفت: برای غلبه بر این اوضاع باید همکاری جمعی کرد و در صورتیکه جدی گرفته نشود به سایر مناطق جهان نیز تسری خواهد یافت.

لاریجانی در پایان با اشاره به فراز و فرودهای مذاکرات هسته‌ای جهموری اسلامی ایران با 1+5 گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به دنبال راه حل سیاسی بوده اما برخی کشورها هیچگاه بدنبال حل این موضوع نبودند.

وی افزود: مذاکرات اخیر تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 نشان داد موضوع هسته‌ای ایران قابل حل است.

در ادامه این دیدار پت برین رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایرلند با ابراز خرسندی از سفر به ایران، فضای بعد از انتخابات اخیر ایران را فضای مثبتی برای گسترش روابط ایرلند با کشورمان دانست و افزود: مقامات عالیرتبه ایرلند بر افزایش سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و صنعتی فیمابین تاکید دارند.

وی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به آینده مثبت مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت ایرلند از ابتدا بر ضرورت گفت‌وگو و رایزنی‌های سیاسی برای رسیدن حل موضوع هسته‌ای ایران تاکید داشته است.

پت برین در پایان حضور گروههای تروریستی مانند القاعده در منطقه خاورمیانه را خطری برای صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست.

انتهای پیام

کد N53339

وبگردی