آفتاب
اخبار بحرین/

ادامه محدودیت برای نمازگزاران مسجد البربغی/روایت یک عکاس شکنجه گاههای آل خلیفه

ادامه محدودیت برای نمازگزاران مسجد البربغی/روایت یک عکاس شکنجه گاههای آل خلیفه

ممانعت نظامیان رژیم از برگزاری نماز در مسجد ویران شده البربغی، جزییات شکنجه یک عکاس،اعلام آمادگی شیخ سلمان برای شرکت در گفتگوهای جدی و هشدار 9 انجمن و مرکز حقوق بشری درباره وضعیت وخیم یکی از زندانیان از مهمترین اخبار بحرین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: نظامیان آل خلیفه صبح امروز مسجد ویران شده البربغی را محاصره کردند و مانع از اقامه نماز در این مکان شدند.

از سوی دیگر احمد جابر الفردان از عکاسان بحرینی که اخیرا از بند رژیم آزاد شده است از شکنجه های مستمر در داخل مراکز امنیتی این رژیم پرده برداشت.

وی در این باره گفت: من در خواب بودم که به ناگاه به اتاق من حمله شد آنها هنگام بازداشت مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. سپس در بازداشت گاه مرا در یک اتاق بسیار سرد نگه داشتند. من برای مدتی بیهوش شدم و سپس پس از ریختن آب بر روی صورتم به هوش آمدم.من به سختی نفس می کشیدم. برای مدت یک ساعت بر روی زمین افتادم و پس از مدتی پزشکی بر من وارد شد و اقدام به گرفتن فشار من کرد و پس از مدتی به بیمارستان السلمانیه منتقل شدم.

الفردان افزود: پس از مدتی متوجه شدم که مرا به اتهام شرکت در تظاهراتی بازداشت کرده اند به بازپرسان گفتم که من عکاس خبرگزاری ایتالیایی هستم و من به وظیفه رسانه ای خود عمل می کنم و من مجوز از خبرگزاری دارم. من پس از آن که مطلع شدم که قرار است تظاهرات مسالمت آمیزی در نزدیکی منزلم برگزار شود برای مطلع شدن از اوضاع به مکانی دور از تجمع رفتم.

وی در ادامه به انتقال خود از زندان الحوض الجاف و سپس سپری کردن نزدیک به یک هفته در ساختمان القلعه آنهم بدون کمترین خدمات بهداشتی اشاره کرد و  درباره شیوه آزادی اش نیز گفت: پس از مدتی شخصی که خود را از اعضای کمیته حقیقت یاب معرفی می کرد به من گفت که به سبب بیانیه ای که سازمان عفو بین الملل صادر کرده است به سراغ من آمده است و از من پرسید که چگونه توانسته ام با عفو بین الملل تماس بگیریم که من در پاسخ گفتم که از طریق خانواده و همکاران رسانه ای ام.سپس از من خواستند که اظهاراتم را امضا کنم.

الفردان می افزاید: پس از مدتی خبر آزادی مرا به من دادند.من باورم نمی شد و نمی توانستم از همکاری احمد حمیدان جدا شوم.

از سوی دیگر 9سازمان حقوق بشری محروم کردن ابراهیم الدمستانی عضو جمعیت پرستاران بحرینی از حق مسلم وی در درمان را محکوم کردند و این را در راستای اقدامات خشن و سیاست های انتقام جویانه دستگاه های امنیتی دانستند.

در بیانیه این سازمانهای حقوق بشری آمده است: محروم کردن الدمستانی از حق مسلم اش برای درمان و اکتفا کردن مسئولان زندان به دادن آرام بخش در واقع نقض آشکار حقوق بشر محسوب می شود.

سازمانهای حقوق بشری نگرانی عمیق خود را از وضع سلامتی الدمستانی که به مدت 22 روز است که دست به اعتصاب غذا زده است اعلام کردند و بیان کردند: الدمستانی از مشکلات فراوانی به سبب شکستگی در پشت خود رنج می برد و برخورد خشنی از سوی زندانبانان وی در زندان"جو" می شود.

سازمان های مذکور خواستار مجازات عاملان شکنجه الدمستانی شدند و از صلیب سرخ و دیگر مجامع بین المللی خواستند که برای پایان دادن به وضع وخیم الدمستانی خیلی فوری اقدام کنند.

این درحالی است که عبدالله الحویحی عضو جمعیت الوحده بحرین گفت: رژیم تمایلی برای ورود به موضوعات اساسی را ندارد و گفتگو با رژیم نتیجه ای به دنبال ندارد.

از سوی دیگر جمعیت الوفاق با صدور بیانیه ای بازداشت پدر شهید علی جواد الشیخ را د رراستای سیاستهای انتقام جویانه و فاقد پشتوانه حقوقی و انسانی دانست.

این درحالی است که شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد: مخالفان از گفتگوهای جدی برای دست یابی به توافق سیاسی که مشارکت همه ساکنان بحرین را به دنبال داشته باشد استقبال می کند.

کد N53263

وبگردی