آفتاب

قصاب صبرا و شتیلا مرد

قصاب صبرا و شتیلا مرد

تهران- ایرنا- ˈآریل شارونˈ نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی معروف به قصاب صبرا و شتیلا که از هشت سال قبل در کما به سر می برد، در پی وخامت وضعیت جسمانی و نارسایی اندام های حیاتی اش مرد.

به گزارش روزنامه صهیونیستی ˈجروزالم پستˈ ،شارون که در سال 2006 بر اثر یک سکته مغزی شدید به کما رفت و صرفا یک زندگی نباتی داشت، از 11 دیماه (اول ژانویه) با نارسایی اندام های حیاتی از جمله کلیه ها روبه رو شد و به گفته پزشکان با مرگ دست و پنجه نرم می کرد.

شارون 85 ساله که از سران راستگرای رژیم صهیونیستی است، در فلسطین و بسیاری از کشورهای عربی به علت نقشی که در کشتار غیرنظامیان در اردوگاه های ˈصبراˈ و ˈشتیلاˈ داشت، با لقب قصاب بیروت و یا قصاب صبرا و شتیلا شناخته می شود.

یک گزارش تحقیق و تفحص رسمی در تل آویو، شارون را مسبب قتل دو هزار فلسطینی در اردوگاه های صبرا و شتیلا در سپتامبر 1982 شناخته است. وی در آن هنگام وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود.

مناصب دیگری از جمله مشاور نظامی ˈاسحاق رابینˈ نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و تصدی وزارت کشاورزی، در کارنامه شارون دیده می شود. وی همچنین تهاجم ر‍ژیم صهیونیستی به لبنان را که صدها غیرنظامی لبنانی در آن کشته شدند، تدارک دید.

مترجمام**9157 **1010
کد N53191

وبگردی