آفتاب

آماده باش پلیس لندن برای مقابله با اعتراضات احتمالی در منطقه تاتنهام

آماده باش پلیس لندن برای مقابله با اعتراضات احتمالی در منطقه تاتنهام

لندن - ایرنا - پلیس لندن روز شنبه در آماده باش کامل به سر می برد تا در صورت بروز اعتراضات خشونت بار در منطقه تاتنهام واقع در شمال پایتخت، وارد عمل شود.

به گزارش ایرنا، خانواده و دوستان ˈمارک داگانˈ جوان سیاه پوستی که در تابستان سال 1390 (2011) با تیراندازی پلیس در یکی از خیابان های منطقه تاتنهام به قتل رسید قرار است عصر امروز یک تجمع اعتراضی را در مقابل پاسگاه پلیس منطقه تاتنهام برگزار کنند.

پلیس لندن در آستانه برگزاری این تجمع، اعلام کرد که اطلاعاتی به دست آورده که نشان می دهد ˈافراد و گروههای معدودیˈ قصد دارند همزمان با این تجمع، دست به آشوب بزنند.

مقامات پلیس می گویند تدابیر احتیاطی لازم را به مورد اجرا گذاشته اند و آمادگی کامل دارند تا در صورت بروز هرگونه ناآرامی سریعا وارد عمل شوند.

خانواده مارک داگان از مردم خواسته اند که دست به خشونت نزنند و با حضور آرام و مسالمت آمیز در مقابل پاسگاه پلیس تاتنهام، اعتراض خود را به نمایش بگذارند.

یک کمیته تحقیق قضایی در انگلیس روز چهارشنبه و در پایان سه ماه بررسی موضوع قتل ˈمارک داگانˈ توسط پلیس در مرداد سال 1390 (اوت 2011)، اعلام کرد که قتل وی قانونی بوده است.

انتشار این گزارش مجددا موجی از خشم و نارضایتی را نسبت به رفتار پلیس لندن بویژه با اقلیت های نژادی و سیاه پوستان برانگیخت و خاطرات شورش های گسترده دو سال پیش را در اذهان زنده کرد.

ˈمارک داگانˈ جوان سیاه پوستی بود که روز چهارم اوت 2011 در یکی از خیابان های منطقه تاتنهام واقع در شمال لندن توسط پلیس به قتل رسید و قتل وی باعث بروز اعتراضات و شورش های گسترده ای در لندن و دیگر شهرهای انگلیس شد.

پس از گذشت بیش از دو سال، یک کمیته تحقیق قضایی پاییز امسال بررسی ابعاد مختلف این حادثه را آغاز کرد و شاهدان متعددی را به دادگاه فراخواند. این بررسی که با حضور یک هیات منصفه 10 نفره انجام شد، سرانجام عصر چهارشنبه به این نتیجه رسید که قتل مارک داگان قانونی بوده است. هشت نفر از اعضای هیات منصفه این نتیجه را تایید کرده اند.

این در حالی است که در جریان بررسی های این کمیته تحقیق، اعضای هیات منصفه تایید کرده بودند شواهد جمع آوری شده نشان می دهد که مارک داگان هنگام تیراندازی ماموران پلیس، اسلحه ای در دست نداشته است.

پلیس می گوید در روز حادثه یک اسلحه کمری متعلق به مارک داگان را در فاصله چند متری صحنه قتل پیدا کرده است.

صدور رای ˈقتل قانونیˈ در مورد مرگ ˈمارک داگانˈ با اعتراض شدید وکلا و اعضای خانواده وی مواجه شد و آنان تاکید کردند که عدالت در مورد این پرونده اجرا نشده و مارک داگان بصورت غیرقانونی توسط پلیس به قتل رسیده است.

آنان همچنین اعلام کردند که از رای اعضای هیات منصفه شوکه شده اند و نمی توانند چنین نتیجه گیری را از سوی کمیته تحقیق قضایی باور کنند.

اعضای خانواده مارک داگان تاکید کرده اند که تلاش های خود را برای اجرای عدالت ادامه خواهند داد.

همزمان با برگزاری تجمع اعتراضی عصر امروز در مقابل پاسگاه پلیس منطقه تاتنهام، یک مسابقه فوتبال نیز بین تیم های تاتنهام و کریستال پالاس برگزار خواهد شد که همزمانی این دو رویداد بویژه مقامات پلیس را نگران کرده است.

پیشتر صحبت هایی در مورد احتمال لغو مسابقه فوتبال در استادیوم ˈوایت هارت لینˈ منطقه تاتنهام مطرح شده بود ولی روز شنبه اعلام شد که دیدار تیم های تاتنهام و کریستال پالاس مطابق برنامه و به میزبانی تاتنهام برگزار خواهد شد.

اروپام**345
کد N52663

وبگردی