آفتاب
تحولات مصر/

از سرگیری محاکمه مبارک/افزایش تلفات درگیری ها به 4 کشته

از سرگیری محاکمه مبارک/افزایش تلفات درگیری ها به 4 کشته

از سرگیری محاکمه دیکتاتور سابق مصر و افزایش تلفات درگیری ها به 4 کشته و 12 زخمی از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، نیروهای امنیتی وزارت کشور مصر به موجب دستور دادستانی کل، 12 تن از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام حمله به مراکز پلیس و تشویق به خشونت در استان های مختلف مصر بازداشت کردند. این بازداشت ها در استان های قاهره، اسیوط و المنوفیه صورت گرفت.

از سوی دیگر وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که تلفات درگیری های طرفداران اخوان المسلمین با نیروهای امنیتی این کشور به 4 کشته و 15 زخمی افزایش یافت.

3 نفر از افراد کشته شده متعلق به استان السوئز و یک نفر جزء اهالی اسکندریه است. افراد زخمی شده نیز جزء شهروندان قاهره، المنیا، السوئز، الشرقیه و بنی سویف هستند.

روسیا الیوم نیز گزارش داد: دادگاه جنایی قاهره امروز محاکمه حسنی مبارک، جمال و علاء پسران وی، حبیب العادلی وزیر کشور اسبق مصر و 6 تن از معاونان وی و حسین سالم تاجر فراری مصری را از سر خواهد گرفت.

این افراد به اتهام دست داشتن در کشتار معترضین در جریان انقلاب 25 ژانویه محاکمه خواهند شد. قرار است در این جلسه به شهادت "محمد فرید التهامی" رئیس دستگاه اطلاعات مصر که در زمان انقلاب مصر رئیس هیئت نظارت اداری بود گوش داده شود. "ابراهیم عیسی" روزنامه نگار و "ایمن فهیم احمد" یکی از نیروهای گارد ریاست جمهوری از جمله کسانی هستند که در جلسه امروز دادگاه شهادت خواهند داد.

این جلسه در آکادمی پلیس قاهره برگزار می شود. این جلسه قرار بود 15 دسامبر 2013 برگزار شود اما به 11، 12 و 13 ژانویه و 8 فوریه 2014 موکول شد.

 

 

کد N52585

وبگردی