آفتاب

رییس مجلس ملی کره جنوبی به ایران دعوت شد

رییس مجلس ملی کره جنوبی به ایران دعوت شد

پکن - ایرنا - ˈکانگ چانگ هه ˈ رییس مجلس ملی کره جنوبی از سوی ˈعلی لاریجانیˈ همتای ایرانی خود برای سفر به کشورمان دعوت شد.

به گزارش ایرنا، ˈاحمد معصومی فرˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول با رییس مجلس ملی کره جنوبی در خصوص راههای ارتقاء روابط دو کشور بویژه همکاریهای پارلمانی دیدار و گفت وگو کرد.

دراین دیدار که روز جمعه در محل مجلس ملی کره جنوبی صورت گرفت ، سفیر کشورمان دعوتنامه رییس مجلس شورای اسلامی به رییس مجلس ملی کره جهت سفر به تهران در آینده نزدیک را تقدیم کرد.

معصومی فر با اشاره به سابقه روابط دوستانه و نزدیک دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی، آمادگی ایران را برای گسترش هرچه بیشتر روابط در زمینه های مختلف بیان داشت .

رییس مجلس ملی کره جنوبی نیز دراین دیدار ضمن تشکر از دعوت همتای ایرانی خود اعلام کرد با توجه به اهمیت روابط تهران و سئول، در آینده نزدیک و پس از انجام هماهنگی های لازم به ایران سفر و با مقامات عالیرتبه کشورمان درخصوص روابط دو جانبه ، مسایل منطقه ای و بین المللی به رایزنی خواهد پرداخت .

وی توافقنامه ژنو میان تهران و گروه 1+5 را مهم برشمرد و اعلام کرد کشورش از امضای این توافقنامه استقبال و بر اجرای مفاد آن تاکید می نماید.

وی با اشاره آمادگی شرکت های کره ای برای سرمایه گذاری در بازار ایران افزود، دو طرف می بایست با تلاش یکدیگر زمینه های گسترش همکاری ها میان دو کشور را بیش از پیش فراهم آورند.

آساق ** 275 **
کد N52497

وبگردی