آفتاب

وام شش میلیارد دلاری روسیه برای توسعه صنایع اتمی اوکراین

وام شش میلیارد دلاری روسیه برای توسعه صنایع اتمی اوکراین

مسکو- ایرنا- یک مقام اوکراینی از توافق کشورش با روسیه برای دریافت وام شش میلیارد دلاری از مسکو به منظور توسعه صنایع اتمی اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، والری مونتیان نماینده تام الاختیار دولت اوکراین در امور همکاری با روسیه و کشورهای همسود و اتحادیه های منطقه ای روز شنبه گفت: اوکراین برای توسعه طرح های خود در زمینه انرژی هسته ای از بانک های روسی 6 میلیارد دلار وام دریافت خواهد کرد.

وی افزود: توافق مربوطه در این زمینه در اجلاس اخیر کمیسیون همکاری های دولتی روسیه و اوکراین به دست آمد.

نشست کمیسیون همکاری های دولتی روسیه و اوکراین اواخر ماه دسامبر در مسکو تحت ریاست ولادیمیر پوتین و ویکتور یانوکوویچ روسای جمهوری دو کشور برگزار شد.

مونتیان گفت: در نشست این کمیسیون دولت های روسیه و اوکراین موظف به اتخاذ تدابیر لازم برای کمک به رشد سرمایه گذاری میان دو کشور شدند و یکی از بخش های اساسی برای جذب سرمایه گذاری ها بخش انرژی اتمی اوکراین است.

نماینده تام الاختیار دولت اوکراین در امور همکاری با روسیه و کشورهای همسود افزود: همچنین در این نشست تصمیم گرفته شد به تولید سوخت اتمی ویژه نیروگاه های هسته ای یکهزار مگاواتی در اوکراین ادامه داده شود و پیشنهادهایی برای تکمیل عملیات احداث واحدهای سوم و چهارم نیروگاه اتمی خملنیتسکی اوکراین با مشارکت روسیه ارائه شد.

روسیه در ماه دسامبر سال گذشته نیز به منظور کمک به حل مشکلات اقتصادی اوکراین سه میلیارد دلار به این کشور وام داد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N52257

وبگردی