آفتاب
الحیات :

واشنگتن المالکی را به پیوستن عشایر الانبار به ارتش و پلیس ترغیب کرد

واشنگتن المالکی را به پیوستن عشایر الانبار به ارتش و پلیس ترغیب کرد

تهران - ایرنا - واشنگتن، نوری المالکی نخست وزیر عراق را به پیوستن عشایر الانبار به ارتش و پلیس ترغیب کرد.

روزنامه الحیات چاپ لندن روز شنبه گزارش داد، بحران در استان الانبار با وجود بازگشت نشانه هایی از زندگی در مراکز شهری همچنان ادامه دارد.

درگیری ها برای سومین روز متوالی در منطقه جزیره الخالدیه در شرق رمادی بین عشایری که از سوی نیروهای ارتش حمایت می شوند و افراد مسلح وابسته به القاعده به خصوص در طول شب پنجشنبه و جمعه در منطقه الملعب در جنوب شرقی الانبار ادامه داشت.

ˈبریت ماکجیرکˈ معاون وزیر خارجه آمریکا دیروز از نوری المالکی نخست وزیر عراق خواست اجازه دهد عشایر الانبار به ارتش و پلیس بپیوندند.

ماکجیرک گفت که دولت عراق باید جوانان را به نرفتن به سوریه برای جنگ در این کشور تشویق کند.

ˈصالح العیساویˈ معاون رییس شورای استان الانبار به روزنامه الحیات تاکید کرد که عملیات نظامی در داخل شهرها همچنان ادامه دارد و پیروزی های زیادی در رمادی به دست آمده است.

وی گفت که القاعده در اطراف برخی از شهرها متمرکز شده و اکنون در موضع د فاعی قرار دارد.

العیساوی افزود، نیروهای امنیتی و عشایر به منطقه البوبالی که با باغ ها و زمین های کشاورزی احاطه شده حمله کردند.

منابعی در داخل منطقه درگیری ها در الخالدیه گفتند که صدها خانواده در این منطقه از روز پنجشنبه گذشته قصد داشتند از خانه های خود به مناطق امن بروند ولی به دلیل افزایش درگیری ها نتوانستند خانه های خود را ترک کنند.

این گزارش می افزاید، در شهر فلوجه که برای اولین بار نماز جمعه به جای میدان های تحصن در مساجد برگزار شد، شاهدان گفتند که افراد مسلح در داخل شهر پنهان شده و درگیری های متناوبی در اطراف شهر به خصوص در منطقه الکرمه به وقوع پیوسته و انتظار می رود ارتش در ساعات آینده بعد از چند روز محاصره وارد منطقه شود.

الحیات افزود، وزارت کشور عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای عملیات بغداد، فرد موسوم به عبدالرحمان راننده شخصی فردی که خود را امیر دولت عراق و شام اعلام کرده در اطراف طارمیه در شمال بغداد به قتل رساندند.

از سوی دیگر ائتلاف ˈمتحدونˈ که ریاست آن را ˈاسامه النجیفیˈ رییس مجلس عراق برعهده دارد از طرح پیشنهادی عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق استقبال کرد و در بیانیه ای اعلام کرد که کاملا با پیشنهاد حکیم و جزییات این پیشنهاد موافق هستند.

پیشنهاد عمار حکیم به عنوان ادامه عملیات علیه تروریسم در عراق است و توجه ویژه ای به عملیات عشایر عراق علیه تروریست ها و مخالفت با دخالت خارجی دارد.

حکیم در این پیشنهاد مطرح کرده چهار میلیارد دلار برای الانبار هزینه شود و شورای های شهری و نیروهای عشایری برای دفاع از خود تشکیل شود.

مترجمام**1408** 1515
کد N52206

وبگردی