آفتاب

یونانی‌ها 3700 سال قبل کباب‌پز قابل حمل داشته‌اند

یونانی‌ها 3700 سال قبل کباب‌پز قابل حمل داشته‌اند

آثار کشف در یک محوطه تاریخی 3700 سال نشان می‌دهد، یونانیان باستان از کباب‌پز قابل حمل استفاده می‌کرده‌اند.

آثار کشف در یک محوطه تاریخی 3700 سال نشان می‌دهد، یونانیان باستان از کباب‌پز قابل حمل استفاده می‌کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آثار تاریخی کشف شده در دو محوطه‌ای تاریخی در یونان متعلق به مردمان تمدن ناشناخته «مینسیان» در یونان نشان می‌دهد که آنها علاقه زیادی به گردش‌های گروهی داشته‌اند و در این گردش‌ها از کباب‌پزهای قابل‌حمل استفاده می‌کرده‌اند.

به گزارش لایو ساینس، این آثار در جریان کاوش‌های باستان‌شناس کالج باستان‌شناسی دانشگاه شیکاگو آمریکا در دو محوطه تاریخی مشهور «پیلوس» و «میسنیا» در یونان متعلق به عصر برنز متعلق به تمدن مینسیان کشف شده‌اند.

مردمان تمدن مینسیان هزاران سال قبل در بخش‌های از یونان فعلی زندگی می‌کرده‌اند و به عنوان یکی از تمدن‌های پیشرفته جهان باستان بارها در دو منظومه «ادیسه» و «ایلیاد» هومر، شاعر یونان باستان از آنها یاد شده است.

باستان‌شناسان در محوطه‌های تاریخی پیلوس و میسنیسا موفق به کشف یک ظرف بزرگی سرامیکی شده‌اند که شباهت زیادی به کباب‌پزهای امروزی دارد و از آن برای کباب کردن گوشت استفاده می‌شده است.

باستان‌شناسان همچنین دریافته‌اند که مردمان تمدن مینسیان در هزاران سال قبل در نجوم و ریاضیات نیز بسیار پیشرفته بوده و شهرهایشان را براساس علم هندسه می‌ساخته‌اند. آنها همچنین تقویم ویژه‌ای داشته‌اندکه براساس زمان برداشت گندم تنظیم شده بود و همچنین از یک سیستم ویژه مالیاتی نیز بهره می‌برده‌اند.

قرار است نتیجه کامل این پروژه تحقیقاتی در ماه اوت در نشریه کالج باستان‌شناسی دانشگاه شیکاگو چاپ شود.

انتهای پیام

کد N52187

وبگردی