آفتاب
در پوشش دادگاه ترور حریری؛

روند توطئه علیه مقاومت لبنان آغاز شد

روند توطئه علیه مقاومت لبنان آغاز شد

سخنگوی رسمی دادگاه بین المللی درباره ترور رفیق حریری اخیرا اظهاراتی داشته که بیانگر آغاز روند توطئه جدید علیه مقاومت لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، "مارتین یوسف" سخنگوی رسمی دادگاه بین المللی درباره ترور "رفیق الحریری" روز گذشته در یک کنفرانس خبری در بیروت اظهار داشت: محاکمه متهمان وابسته به حزب الله لبنان در پرونده ترور رفیق حریری از روز 16 ژانویه (26 دی ماه) آغاز می شود.

وی افزود: آغاز روند محاکمه این افراد، روزی تاریخی برای لبنان و عدالت بین المللی خواهد بود.

سخنگوی رسمی دادگاه بین المللی درباره ترور حریری افزود: در این روز برای نخستین بار شاهد محاکمه یک اقدام تروریستی در دادگاهی بین المللی خواهیم بود و این اقدام راه را برای محاکمه تمام جنایات تروریستی باز می کند.

اظهارات سخنگوی رسمی دادگاه بین المللی در موضوع ترور نخست وزیر سابق لبنان در حالی مطرح شده که اخیرا برخی رسانه های لبنانی اعلام کرده بودند: این دادگاه بین المللی در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود از منابع صهیونیستی استفاده کرده است. این مسئله بیانگر آغاز توطئه ای جدید علیه حزب الله است که وضعیت پیچیده لبنان را دچار چالشی جدید خواهد کرد.

رفیق حریری طی دو دوره بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ تا استعفایش در ۲۰ اکتبر ۲۰۰۴ نخست وزیر لبنان بود. او رهبری پنج کابینه در دولت لبنان را طی دوران مسئولیتش برعهده داشت. حریری نقش کلیدی در بازسازی بیروت ایفا کرد. در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ بر اثر انفجار تروریستی در هنگام عبور کاروان خودروی حامل وی در بیروت، کشته شد.

کد N51989

وبگردی