آفتاب

سرمای بی سابقه در مناطق سردسیر کهگیلویه و بویراحمد؛ بهار زودرس در بخش های گرمسیر

سرمای بی سابقه در مناطق سردسیر کهگیلویه و بویراحمد؛ بهار زودرس در بخش های گرمسیر

یاسوج – خبرگزاری مهر: بارش سومین برف زمستانی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و سرمای بی سابقه بخشهایی سردسیری این استان را فرا گرفته است؛ این در حالی است که بخش گرمسیری استان به استقبال بهار زودرس رفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، برف این بار هم خلف وعده نکرد و طبق پیش بینی هواشناسی استان از صبح شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نیروهای راهداری و همچنین شهرداری یاسوج کار خود را زودتر آغاز کرده و با بسیج امکانات درتلاش اند که اجازه ندهند برف معابر عمومی و جاده ها را مسدود کند.اگرچه راه بسیاری از روستاها در مناطق دورافتاده همچنان در اثر بارش برف قبلی بسته است.

لغو پرواز تهران به یاسوج

پس لرزه ها و مصائب برف هنوز در شهر یاسوج همچون قطعی مکرر برق و آب و اختلال در تردد جاده آغاز نشده اما طبق معمول تنها پرواز فرودگاه یاسوج لغو شده است.

دانش آموزان هم که به تعطیلات دو برف گذشته عادت کرده بودند امروز هم گوش به زنگ بودند تا خبر تعطیلی مدارس را بشنوند اما آموزش و پرورش قصد تعطیل کردن دوباره مدارس و لغو امتحانات را نداشت.

بارش تا امشب ادامه دارد

با این حال هر لحظه بر شدت بارش برف افزوده می شود و به گفته کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بارش برف در شهرستانهای سردسیر بویراحمد و دنا تا امشب ادامه دارد.

ولی بهره مند به خبرنگار مهر گفت: شدت فعالیت این سامانه امروز شنبه خواهد بود که در مناطق سردسیری استان به صورت برف و در مناطق گرمسیر به صورت باران خواهد بود.

وی افزود: این سامانه تا روز یکشنبه موجب ناپایداریهایی به شکل افزایش ابر و بارش خواهد شد.

دمای هوا در فاصله 140کیلومتری یاسوج یعنی در امام زاده جعفر گچساران 16 درجه بالای صفر و در دیگر شهرهای گرمسیری کمی کمتر از این مقدار بوده است.

سفرهای غیرضروری ممنوع/ زنجیر چرخ اجباری است

رئیس پلیس راه استان نیز در خصوص تردد در محورهای مناطق کوهستانی استان گفت: هم اکنون همه محورهای استان باز هستند و تردد در انها در جریان است.

منوچهر سیاهپور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تنها تردد در گردنه ها به کندی و با زنجیر چرخ صورت می گیرد.

وی بیان کرد: با این حال راهداران در تلاش هستند و اجازه نمی دهند برف سطح جاده ها را بپوشاند.

سیاهپور با بیان اینکه تاکنون شاهد بروز هیچ حادثه ای در محورهای ارتباطی استان نبوده ایم، عنوان کرد: هم اکنون نیروهای پلیس راه و راهداری استان در همه محورها حضور داشته و تردد در محورهای استان را تحت کنترل دارند.

وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری بپرهیزند، حتما زنجیر چرغ، لباس گرم، سوخت کافی و موادغذایی خشک به همراه داشته باشند.

کد N51971

وبگردی