آفتاب

حدود 500 کشته در درگیری شورشیان سوری و القاعده

حدود 500 کشته در درگیری شورشیان سوری و القاعده

در جریان درگیری میان شورشیان مخالف دولت اسد و نیروهای گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) که وابسته به القاعده هستند، حدود 500 تن در یک هفته گذشته کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمان، مدیر گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه واقع در لندن روز جمعه اظهار داشت:‌ ما در این درگیری‌ها میان مخالفان حکومت سوریه کشته شدن 482 تن را مستند کرده‌ایم که از میان آن‌ها 85 تن غیرنظامی، 240 تن شورشیان مخالف داعش و 157 تن از اعضای داعش هستند.

این در حالی است که از میان غیرنظامیان و شورشیان کشته شده، 42 تن گروگان‌هایی بودند که توسط داعش در حلب اعدام شدند.

عبدالرحمان همچنین گفت، شورشیان مخالف داعش نیز 47 تن از شبه‌نظامیان این گروه را عمدتا در استان ادلب در شمال غرب سوریه اعدام کردند.

وی افزود: باقی افراد کشته شده در جریان درگیری‌ها جان خود را از دست دادند. احتمالا ده‌ها تن دیگر نیز کشته شده‌اند اما مستندسازی همه کشته‌ها به صورت دقیق غیرممکن است.

وی خواهان آن شد که جرایم رخ داده در سوریه در یک دادگاه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد.

درگیری میان شورشیان مستقل از داعش با شبه‌نظامیان این گروه که وابسته به القاعده هستند، یک هفته است که عمدتا در استان‌های حلب، ادلب و رقة بالا گرفته است.

روز جمعه شورشیان مستقل از داعش همچنان به پیشروی‌های خود در اغلب مناطق استان‌های حلب و ادلب که در آن‌ها حضور داعش ضعیف است، ادامه دادند اما داعش در استان رقة همچنان کنترل را در دست دارد.

انتهای پیام

کد N51895

وبگردی