آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

دلایل زاکانی درباره عدم حضور رهپویان و ایثارگران در جلسات وحدت حجت‌الاسلام تقوی

دلایل زاکانی درباره عدم حضور رهپویان و ایثارگران در جلسات وحدت حجت‌الاسلام تقوی

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان در خصوص علت عدم حضور جمعیت رهپویان و جامعه ایثارگران در جلسات وحدت با محوریت حجت الاسلام تقوی، گفت: وحدت باید در محور اصول باشد، اصلی ترین اصل هم ولایت پذیری عناصر وحدت است.

علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا احزاب رهپویان و ایثارگران و هم چنین طیف نزدیک به حداد عادل و احمد توکلی در جلساتی که برای وحدت اصولگرایان با محوریت حجت الاسلام تقوی تشکیل شده شرکت نمی کنند، گفت: فارغ از آن جلسه هر کاری که برای انسجام اصولگرایان صورت بگیرد مطلوب است اما وحدت باید بر محور اصول باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلی ترین اصل هم ولایت پذیری عناصر است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به این سئوال که اگر وحدت در محور افراد مطلوب شما نیست چرا در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری با محوریت آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی برای وحدت تلاش کردید، گفت: در آن زمان هم آیت الله مهدوی و یزدی به دنبال تفاهم و وحدت بر محور اصول بودند نه تفاهم برای وحدت بر شخص خودشان.

وی تصریح کرد: لذا هیچ وقت آیت الله یزدی و آیت الله مهدوی کنی دخالتی نکردند به جز اینکه بستری را فراهم کردند که گروه های اصولگرایی بر محور اصول وحدت کنند.

زاکانی به این سئوال که فکر نمی کنید اگر با راست سنتی وحدت نکنید امکان دارد که این احزاب و گروه ها به کارگزاران متمایل شوند، پاسخ نداد.

به گزارش مهر، مدتی است که جلسات وحدت با محوریت حجت الاسلام تقوی برگزار می شود اما از جبهه پایداری برای حضور در این جلسات دعوت نشده و جبمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران نیز در این جلسات حضور نیافتند. این جلسات در راستای وحدت اصولگرایان برای انتخابات مجلس آینده آغاز شده است.

کد N51826

وبگردی