آفتاب

زخمی شدن 7 تن به دنبال تیراندازی افراد مسلح به سوی معترضان تایلندی

زخمی شدن 7 تن به دنبال تیراندازی افراد مسلح به سوی معترضان تایلندی

مقام‌های دولت تایلند امروز (شنبه) اعلام کردند که همزمان با افزایش تنش‌ها در این کشور هفت معترض ضد دولتی در پی تیراندازی افراد مسلح در بانکوک مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزای فرانسه، معترضان در تایلند به دنبال تحریم انتخابات زودهنگام دوم فوریه 2014 میلادی هستند و می‌خواهند یینگلاک شیناواترا بلافاصله استعفا کند.

در همین حال در جریان دو تیراندازی جداگانه در جمع معترضان در بانکوک که توسط افراد ناشناس صورت گرفت، یک تن به شدت زخمی شد.

همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد، در حالیکه بانکوک در آستانه تعطیلی از سوی معترضان ضد دولتی در روز دوشنبه قرار دارد، بسیاری از مردم تایلند معتقدند که ارتش به زودی و بار دیگر ضرب الاجل سیاسی را نقض می‌کند به ویژه اگر در روزهای آتی هم تظاهرات گسترده در بانکوک با خشونت‌ همراه شود اما ژنرال‌ پرایوس چان، اوچا، فرمانده ارتش تایلند که همچنان محافظه کار مانده است، تمامی شایعاتی مبنی بر انجام یک کودتای نظامی علیه دولت را رد کرد در حالیکه با مهارت کامل از انکار این مساله طفره می‌رود.

وی در جریان بیانیه عمومی خود در هفتم ژانویه سال 2014 میلادی گفت: من نمی‌توانم این مساله را تایید کنم که آیا یک کودتا رخ خواهد داد یا خیر.

تظاهرات اخیر در تایلند که علیه دولت بانکوک صورت گرفته تاکنون صلح آمیز برگزار شده و تنها در جریان درگیری میان پلیس این کشور با معترضان در خارج از استادیومی در بانکوک که 26 دسامبر 2013 صورت گرفت، چهار تن از جمله دو افسر پلیس به ضرب گلوله کشته شدند.

همچنین یکی از سخنگویان ارتش تایلند گفت: پرایوس چان، اوچا به خوبی می‌داند که پرداختن به یک مشکل از طریق یک کودتا سازنده و موثر نیست و پس از مدتی این مشکل باز خواهد گشت.

وی افزود: در دور آخر درگیرین‌های ارتش با معترضان که منجر به استعفای آبهیسیت وجاجیوا، نخست وزیر سابق تایلند شد، هدف اصلی حفاظت از دولت وجاجیوا بود اگرچه بسیاری از سربازان به این مساله علاقه‌ای نداشتند اما این بار هر تصمیمی که ژنرال‌های ارتش اتخاذ کنند، باید به دقت صورت گیرد و به حفاظت از منافع ملی و تمامی طرف‌ها بینجامد. البته در اینجا هم تعدادی سرباز ناراضی وجود دارد اما این بار باید یک جبهه متحد داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N51766

وبگردی