آفتاب

یک گروه بحرینی: پرونده ماجد الماجد حمایت عربستان از تروریسم را برجسته کرد

یک گروه بحرینی: پرونده ماجد الماجد حمایت عربستان از تروریسم را برجسته کرد

لندن - ایرنا - یک گروه بحرینی مستقر در لندن معتقد است که پرونده ˈماجد الماجدˈ تروریست معدوم، حمایت های عربستان سعودی از تروریسم را نزد افکار عمومی برجسته کرد.

یک سخنگوی ˈجنبش آزادیبخش بحرینˈ به ایرنا گفت: دستگیری و قتل این تروریست مشهور سعودی در لبنان باید زنگ بیدارباشی برای جامعه جهانی در قبال سیاست های رژیم عربستان باشد.

وی افزود: این باور بطور گسترده وجود دارد که ماجد الماجد برای شبکه های امنیتی عربستان سعودی کار می کرده و قتل وی پس از دستگیری نیز کاملا مشکوک است.

این سخنگو اظهارداشت: ماجد الماجد فرماندهی گروه موسوم به ˈگردان های عبدالله عزامˈ را برعهده داشت که یک گروه وابسته به القاعده است. این گروه مسئولیت انفجار تروریستی در مقابل سفارت ایران در بیروت را که 25 قربانی داشت، برعهده گرفته بود.

وی گفت: این تروریست در روز 26 دسامبر در لبنان دستگیر شد ولی قبل از اینکه ایرانی ها و یا حتی آمریکایی ها از او بازجویی کنند سریعا و بطور مشکوکی به قتل رسید.

وی افزود: این اتفاق پس از آن روی داد که دولت عربستان سعودی کمک چند میلیارد دلاری را به دولت لبنان وعده داد.

سخنگوی ˈجنبش آزادیبخش بحرینˈ اظهارداشت: پرونده ماجد الماجد یکی از رسواترین موارد جاسوسی، تروریسم و فساد رژیم سعودی است... الماجد یک شاهد و مدرک غیرقابل انکار بود که در صورت زنده ماندن می توانست ارتباطات سعودی ها را با کارزار تروریستی که تحت نام القاعده جریان دارد، به جهانیان نشان دهد.

جسد الماجد روز جمعه از سوی لبنان تحویل مقامات عربستان سعودی شد.

وی در پایان گفت: کاملا روشن است که اکنون جامعه جهانی تاوان سکوت خود را در قبال لشگرکشی و اشغال بحرین توسط عربستان سعودی در سال 2011 میلادی می پردازد.

در پی شروع اعتراضات گسترده مردمی در بحرین، نیروهای نظامی عربستان سعودی در ماه مارس سال 2011 میلادی وارد خاک بحرین شدند و از سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه مردم آن کشور حمایت کردند.

اروپام**345
کد N51505

وبگردی