آفتاب
درتلافی اخراج دیپلمات هندی از آمریکا؛

هند یک دیپلمات آمریکایی را اخراج می کند

هند یک دیپلمات آمریکایی را اخراج می کند

دهلی نو - ایرنا - دولت هند روز جمعه در واکنش به اقدام آمریکا برای اخراج یک دیپلمات هندی از این کشور، خواستار اخراج یک مقام رسمی همپایه وی از سفارت آمریکا در دهلی نو شد.

به گزارش ایرنا، دولت آمریکا امروز (جمعه) دویانی خوبراگادی معاون سرکنسول هند در نیویورک را بدلیل تقلب در کسب روادید آمریکا برای خدمتکارش، از این کشور اخراج کرد.

منابع دولت هند گفتند این مقام سفارت آمریکا در دهلی نو درموضوع مربوط به خانم دویانی خوبراگادی و در نتیجه اقدام یکجانبه آمریکا به اخراج دیپلمات هندی دست داشته است.

هند درخواست آمریکا را برای لغو مصونیت دیپلماتیک خانم دویانی خوبراگادی رد کرده و به همین جهت دولت آمریکا از وی خواست که خاک آمریکا را ترک کند.

پریت بهارارا، دادستان آمریکایی طی نامه ای به قاضی دادگاه نیویورک، گفت اتهامات علیه خانم دویانی خوبراگادی 39 ساله همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند و وی، در صورت بازگشت به آمریکا بدون مصونیت دیپلماتیک، محاکمه خواهد شد.

بهارارا به هیات داوری گفت این دیپلمات هندی در دو مورد یعنی تقلب در کسب روادید و بیان اظهارات کاذب در رابطه با درخواست روادید برای خدمتکار خود خانم سانگیتا ریچارد مقصر شناخته شده است.

به خانم دویانی خوبراگادی در 8 ژانویه براساس یک توافق حاصله بین هند و آمریکا مصونیت کامل دیپلماتیک داده شد.

هند در 9 ژانویه درخواست آمریکا را برای لغو مصونیت دیپلماتیک خانم دویانی خوبراگادی رد کرد.

این دیپلمات هندی در12 دسامبر سال 2013 به اتهام اظهارات کاذب در درخواست روادید برای خدمتکار خود دستگیر و بعد از ارائه یک ضمانت 250 هزار دلاری آزاد شد.

آساق** 2164** 589**1552
کد N51387

وبگردی