آفتاب

کشف 5 جسد و مواد منفجره روسیه را در وحشت فرو برد

کشف 5 جسد و مواد منفجره روسیه را در وحشت فرو برد

کشف پنج جسد و یک بمب دست ساز در منطقه ای نزدیک قفقاز شمالی، سبب شد تا بار دیگر روسیه در وضعیت اضطراری قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کشف پنج جسد در منطقه "استاوروپول" روسیه سبب شد تا مقامات روسیه بیش از پیش در خصوص برگزاری امن بازی های المپیک زمستانی در سوچی نگران شوند.

این اجساد دیروز پنجشنبه کشف شده است. استاوروپول در اصل دروازه ورود به قفقاز محسوب می شود و از آنجا که اغلب گروه های افراطی مخالف دولت روسیه در قفقاز مستقر هستند، کشف این اجساد موجب شده تا مسکو نگران وقوع عملیات هایی همانند انفجار های انتحاری شهر ولگوگراد باشد.

این اجساد در دو خودرو کشف شده و آنچه موجب شده تا نیروهای امنیتی روسیه در وضعیت آماده باش قرار بگیرند کشف یک بمب دست ساز در نزدیکی یکی از این خودروها بوده است.

دستگاه های امنیتی روسیه توضیح چندانی در خصوص کشف این اجساد نداده اند. این در حالی است که چند روز قبل اعلام شد تدابیر امنیتی در روسیه افزایش یافته و نیروهای مستقر در سوچی نیز به حال آماده با درآمده اند.

افزایش تدابیر امنیتی در روسیه به دلیل وقوع دو انفجار انتحاری در روزهای پایانی سال 2013 میلادی در شهر ولگوگراد است که 34 کشته برجا گذاشتند.

روسیه در آستانه برگزاری مسابقات المپیک زمستانی است اما "دکو عمراف" رهبر افراطیون مستقر در قفقاز از نیروهایش خواسته تا از تمام توان خود برای جلوگیری از برگزاری بازی های المپیک جلوگیری کنند. همین امر موجب شده تا به نوشته فایننشال تایمز، عمراف و برگزاری امن و بدون دردسر بازی های المپیک تبدیل به کابوس های کرملین شود.

در همین رابطه در هفته گذشته، آمریکا پیشنهاد ارائه کمک امنیتی به روسیه برای برگزاری امن مسابقات المپیک را داد، اما مسکو هنوز پاسخ روشنی به این پیشنهاد نداده است.

از سوی دیگر  "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، برای برگزاری بدون دردسر بازی های المپیک زمستانی، دستوراتی امنیتی صادر کرده که به موجب آن پلیس روسیه به صورت آماده باش درآمده و تدابیر امنیتی در سوچی نیز افزایش یافته به طوریکه دسترسی به این شهر در سواحل دریای سیاه با دشورای های زیادی همراه است.

موفقیت یا شکست در برگزاری مسابقات المپیک تا حد زیادی در مشروعیت پوتین تاثیر خواهد گذاشت. البته تدابیر امنیتی در روسیه بعد از انفجارهای شهر ولگوگراد که 34 کشته برجا گذاشت افزایش یافته بود، اما از روزهای گذشته این تدابیر تشدید شده است.

افراطیون حاضر در منطقه قفقاز که تعدادی از آنها برای کمک به القاعده به سوریه سفر کرده اند، در حال برنامه ریزی برای برهم زدن اوضاع امنیتی روسیه هستند و اخباری نیز در رابطه با نقش عربستان در تحریک این گروه های افراطی منتشر شده و همین امر نگرانی های زیادی را در خصوص امنیت باری های المپیک به وجود آورده است.

 

کد N51172

وبگردی