آفتاب

رسانه روسی: معارضان سوری در دستیابی به سلاحهای شیمیایی ناکام ماندند

رسانه روسی: معارضان سوری در دستیابی به سلاحهای شیمیایی ناکام ماندند

مسکو-ایرنا- یک خبرگزاری روسی از ناکامی تلاش های معارضان سوری برای دستیابی به سلاح های شیمیایی سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری روسی اینترفاکس روز جمعه به نقل از یک دیپلمات غربی به تلاش های معارضان مسلح و تروریست ها در سوریه برای دستیابی به تسلیحات شیمیایی این کشور اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: اخیرا معارضان سوری دو حمله گسترده به انبارهای تسلیحات شیمیایی سوریه انجام دادند که هر دو مورد ناکام ماند و این حملات توسط نیروهای دولتی سوری دفع شد.

به عقیده کارشناسان، معارضان سوری که تاکنون چند مورد سلاح شیمیایی در سوریه استفاده کردند که دهها کشته و مصدوم برجای گذاشته است تلاش می کنند تسلیحات شیمیایی را برای بکارگیری در حملات آینده خود و به احتمال زیاد اقدامات دسیسه جویانه با منظور متهم کردن نیروهای سوری به اعمال ضدبشری به دست آورند.

مرحله نخست امحای سلاح های شیمیایی سوریه از اول ماه اکتبر تا اواسط ماه نوامبر سال گذشته انجام گرفت و در آن کلیه تجهیزات و دستگاه های ویژه تولید سلاح شیمیایی در سوریه نابود شد.

مرحله دوم نیز از حدود یک هفته پیش آغاز و در جریان آن مواد شیمیایی ویژه استفاده در سلاح های شیمیایی از انبارهای نظامی در نقاط مختلف سوری به بندر لاذقیه انتقال و از آنجا در کشتی های نروژی و دانمارکی بارگیری می شود تا در یک کشتی ویژه آمریکایی در دریای مدیترانه نابود شود.

مطابق برنامه زمانی سازمان منع تسلیحات شیمیایی، زرادخانه شیمیایی سوریه تا تابستان آینده بطور کامل نابود می شود.

اروپام/2242**۵۱۸
کد N51140

وبگردی