آفتاب

ژنرال دانفورد: معاهده امنیتی بهترین راه ایجاد ثبات در افغانستان است

ژنرال دانفورد: معاهده امنیتی بهترین راه ایجاد ثبات در افغانستان است

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در اظهاراتی گفت، پیمان امنیتی دو جانبه با افغانستان بهترین راه برای برقراری صلح و ثبات و پیشرفت در افغانستان و غلبه بر دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، ژنرال جوزف دانفورد، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در کنفرانسی خبری در پایتخت این کشور گفت: نیروهای امنیت ملی افغانستان یک دهه پیش موجودیت نداشتند اما در نتیجه تلاش‌های 10 سال گذشته این نیروهای ایجاد و تقویت شده‌اند.

وی افزود: در طول این دوران 182 هواپیما، بیش از 100 هزار خودرو و بالغ بر 500 هزار سلاح و بیش از 200 هزار تجهیزات مخابراتی برای نیروهای افغان تامین شده است.

حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان از امضای معاهده دو جانبه امنیتی با نیروهای خارجی که به آمریکا اجازه می‌دهد سربازان خود را در افغانستان پس از سال 2014 حفظ کند، امتناع کرده است.

ژنرال دانفورد در اشاره به امضای این معاهده امنیتی اظهار داشت که تاخیر در امضای این معاهده باعث افزایش سردرگمی در میان ائتلاف بین‌المللی و افغان‌ها خواهد شد.

دانفورد تاکید کرد: معتقدم این توافق بهترین راه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان و از بین بردن شبه‌نظامیان و حمایت از امنیت و گذار سیاسی در این کشور است.

ژنرال دانفورد در خصوص اعلام خبر آزادی 88 زندانی زندان پایگاه هوایی بگرام افغانستان از سوی رئیس‌جمهوری این کشور گفت که این اقدام ناقض توافقی است که میان واشنگتن و کابل در زمینه انتقال تاسیسات این زندان به مقامات داخلی امضا شد.

انتهای پیام

کد N51047

وبگردی