آفتاب

موحدی کرمانی:جنایتی که تکفیری‌ها انجام می‌دهند، قابل احصاء نیست

موحدی کرمانی:جنایتی که تکفیری‌ها انجام می‌دهند، قابل احصاء نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد که همه باید سعی کنند که ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به دنیا نشان دهند تا همه بفهمند که آنها چه جنایت‌هایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله موحدی کرمانی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران

با گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد قیام مردم قم در نوزدهم دی ماه و نقش مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی، به واقعه هفت دی ماه روز کشف حجاب اشاره کرد و گفت: مردم ایران نباید جنایت‌های پهلوی اول و دوم را از یاد ببرند.

وی با اشاره به این‌که هدف رضاخان از کشف حجاب، ضربه زدن به اسلام بود، تصریح کرد: آنها تلاش داشتند که چهره جامعه اسلامی و دینی نباشد و در واقع اثری از اسلام در آن نباشد و در این راستا در کنار موضوع کشف حجاب، بحث لباس متحدالشکل را پیگیری کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این‌که هفتم دی ماه روز یادآوری جنایت‌های پهلوی پدر و پسر است،‌گفت: آنها چه کشتارها و جنایت‌هایی را انجام دادند و بسیاری از انسان‌های پاک در زندان‌های آنها زیر شکنجه شهید شدند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جنایت‌های تکفیری‌ها در منطقه و جهان اسلام، افزود: جنایتی که تکفیری‌ها که دارند انجام می‌دهند، قابل احصاء نیست.

موحدی کرمانی با بیان این‌که متاسفانه این تکفیری‌ها در حال رشد هستند و تبلیغات مسموم بر روی آنها اثر گذاشته و آنها دست به عملیات انتحاری می‌زنند، گفت: این جنایت‌ها به حدی شده که پوتین پیشنهاد کرد که شورای امنیت عربستان را در لیست تروریست‌ها قرار دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حمایت عربستان از تکفیری‌ها، تاکیدکرد: آنها در کنار خانه خدا به عنوان خادم‌الحرمین چه جنایت‌هایی که نمی‌کنند و چه وحشتی در دل مسلمانان ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به مذاکرات هیات ایرانی با 1+5، گفت: مردم متدین و انقلابی دغدغه‌هایی در این ارتباط دارند که حالا این دغدغه‌ها بجا است یا نیست، من نمی‌توانم در مورد آنها قضاوت کنم چرا که در مقام قضاوت نیستم ولی این سوالات را دارند که آیا ارزش‌های انقلاب در مذاکرات به طور کامل مورد توجه قرار می‌گیرد؟ آیا عزت اسلام به صورت کامل مورد توجه قرار می‌گیرد؟ در مورد اینکه چقدر امتیاز گرفته‌ایم و چقدر امتیاز داده‌ایم، باید دقت کرد و در مورد آن محاسبه کرد. آیا در بکارگیری واژه‌ها و کلمات در توافقنامه دقت لازم گرفته شده است تا توافق شفاف باشد، چرا که برخی از واژه‌ها مانند دوپهلو و چندپهلو هستند مثلا واژه دستیابی و دسترسی هر کدام معنای خاص خود را دارند.

موحدی کرمانی با اشاره به دشمنی آمریکا با ملت ایران، تصریح کرد: آمریکا شیطان بزرگ است و جزء عدوات و دشمنی کاری ندارد و باید دقت شود که آمریکایی‌ها چیزی را دستاویز نکنند که زحمات هیات ایرانی آسیب ببیند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد آمریکایی‌ها، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که گول لبخندها را نخورید و دشمن، دشمن است.

وی اضافه کرد: در همین جا لازم می‌دانم که از هیات ایرانی تشکر کنم؛ چرا که وزیر خارجه آمریکا وقتی گفت ما نیاز به کمک ایران برای حل مساله سوریه داریم و ایران می‌تواند در کنار و حاشیه اجلاس ژنو حضور پیدا کند وزیر محترم خارجه در پاسخ به ایشان گفتند این با عزت اسلام نمی‌خواند. ایشان گفتند ما حاضریم برای حل مساله سوریه هر نوع کمکی بکنیم تا اینکه مردم سوریه تصمیم بگیرند، اما اینکه ما در حاشیه اجلاس باشیم در شان و عزت ایران و اسلام نیست.

موحدی کرمانی در ادامه گفت: اما در مورد مذاکرات ژنو بالاخره این دغدغه‌هایی که گفتم هست، اما خوشبختانه از سوی دیگر مردم ایران این متشبهات را به محکمات ارجاع می‌دهند و اگر نمی‌دانند وضع چگونه است به محکمات ارجاع می‌کنند و محکمات در این زمینه بیانات قاطع رهبری است. مقام معظم رهبری هیات ایرانی را تایید کردند و ما نیز به همین دلیل تایید می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسائل سوریه و جنایت‌هایی که تکفیری‌ها در آنجا انجام می‌دهند،‌تاکید کرد: بحمدالله آنگونه که ما مطلع شدیم این است که ارتش سوریه پیشرفت‌های خوبی کرده و موفق شده عده زیادی از تکفیری‌ها را نابود کند و امیدواریم آنها به مرحله نهایی برسند و دست پیدا کنند.

وی همچنین به مسائل عراق اشاره کرد و گفت: متاسفانه عراق نیز گرفتار جنایت‌های تکفیری‌ها شده و ضروری است که تمام روحانیت، مغزهای متفکر، رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها سعی کنند که ماهیت کثیف تکفیری‌ها را به دنیا نشان دهند و به دنیا نشان دهند که آنها چه جنایت‌هایی را می‌کنند.

موحدی کرمانی اضافه کرد: خوشبختانه عشایر عراق به کمک دولت عراق برای مبارزه با تکفیری‌ها آمدند و آنها نقش موثری در این زمینه دارند. از طرف دیگر خوشبختانه در بین تکفیری‌ها و تروریست‌ها نیز اختلاف نظر وجود دارد و آنها به جان هم افتادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: سخنانم را با تذکری به دولت می‌خواهم به پایان برسانم. به نظرم بعد از اینکه سه کارت زرد وزرا دریافت کردند، فکر می‌کنم این موضوع کافی است و آنها سهم‌شان را دریافت کردند و دیگر باید سعی کنند که گرفتار چنین مسائلی نشوند.

وی در ادامه خطبه اول نماز جمعه خود با اشاره به ضرورت حفظ تقوا و گرامیداشت روز شهادت امام حسن عسگری به اهمیت انسان و

جایگاه آن در خلقت اشاره کرد و مطالبی را در این ارتباط مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N50994

وبگردی