آفتاب
خطیب موقت نمازجمعه تهران:

جنایات تکفیری‌ها قابل احصا نیست

جنایات تکفیری‌ها قابل احصا نیست

خوشبختانه در بین تکفیری‌ها و تروریست‌ها اختلافات زیادی وجود دارد و آن‌ها از درون خود درحال نابودی هستند/ در مذاکرات نیز آمریکا دشمن ایران است و باید توجه شود که زحمات و تلاش‌های گروه مذاکره کنندگان آسیب نبیند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران به بیان مسائلی همچون اهمیت حجاب و شکل جامعه اسلامی‏، تقبیح تکفیری‌ها، تشکر از وزیر خارجه و تذکر به دولت پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به سالگرد قیام ۱۹ دی مردم قم به واسطه توهین به امام (ره) مردم انقلابی قم به خیابان‌ها ریختند و تعدادی از آن‌ها توسط رژیم غاصب ستم شاهی شهید شدند.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ دی روز کشف حجاب بود، به بیان خاطره‌ای پرداخت و ابراز داشت: من نوزاد بودم پاسبان رژیم پهلوی به زنی که راه می‌رفت حمله کرد و چادرش را از سرش کشید و پاره کرد زن نیز برای حفظ آبرویش به کوچه‌ای فرار کرد و زنان پاکدامن به خاطر اینکه در خانه‌شان حمام نبود، ماه‌ها به حمام نرفتند تا مورد حمله قرار نگیرند و آبرویشان حفظ شوند.

وی افزود: روز ۱۷ دی روز جنایات پدر و پسری بود که که بسیاری از جوانان میهن را در زندان به شهادت رساندند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه باید چهره جامعه، اسلامی و دینی باشد، عنوان کرد: در روایات آمده است اگر کسی مخفیانه گناهی انجام دهد حق تعرض به وی را نداریم، اما اگر این کار را در ملأ عام انجام داد باید با او برخورد کرد.

آیت الله موحدی کرمانی در بخش دیگری سخنان خود ابراز کرد: جنایاتی که تکفیری‌ها کردند قابل احصا نیست. اینجانیان کجا بودند؟ از کی رشد کردند و متأسفانه دارند رشد می‌کنند. تبلیغات منفی روی ذهن آن‌ها موجب شده است که با بستن مواد منفجره روی بدن خود، خود و دیگران را به کشتن می‌دهند.

وی افزود: رسوایی تکفیری‌ها این قدر زیاد شده است که آقای پوتین به شورای امنیت پیشنهاد می‌کند که عربستان نیز در لیست کشورهای تروریست قرار گیرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه آیا در مذاکرات هسته‌ای ارزش‌های انقلاب حفظ شده است، ابراز کرد: آیا عزت ایران در این مذاکرات حفظ شده است چقدر امتیاز گرفته‌ایم و چقدر امتیاز دادیم؟ آیا در به کارگیری واژه‌ها در توافقنامه دقت لازم شده است و چه میزان واژه‌ها دوپهلو است؟ مثلا عبارت دستیابی با دسترسی که هر کدام معنای متفاوتی دارد فرق می‌کند.

وی آمریکا را دشمن بزرگ ایران خطاب کرد و گفت: در مذاکرات نیز آمریکا دشمن ایران است و باید توجه شود که زحمات و تلاش‌های گروه مذاکره کنندگان آسیب نبیند و مقام معظم رهبری فرمودند که گول لبخند‌ها را نخورید، زیرا دشمن دشمن است.

آیت الله موحدی کرمانی با اظهار تشکر از به وزیر امور خارجه، گفت: پس از آنکه وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایران در حاشیه مذاکرات سوریه حضور داشته باشند تا مذاکرات خود را انجام دهند، وزیر امورخارجه ایران آن را نپذیرفت و ایشان گفتند که این با عزت ایران مخالف است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هیئت ایرانی را تأیید کرده است، تصریح کرد: ما هم به همین دلیل آن‌ها را تإیید می‌کنیم. و مردم ما متشابهات را به محکمات ارجاع می‌دهند و محکمات بیانات قاطع مقام معظم رهبری است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: به حمد الله شنیده‌ایم که ارتش سوریه در نبرد با تکفیری‌ها پیشروی زیادی کرده و تعداد زیادی از تکفیری‌ها را به هلاکت رسانده است، همینطور در عراق نیز مغزهای تکفیری‌ها را شستشو کرده‌اند و دولت عراق در حال مبارزه با آنهاست.

آیت الله موحدی کرمانی خطاب به رسانه‌ها و مسئولان کشور، اظهار کرد: در سخنان خود سعی کنید ماهیت این تکفیری‌ها را به دنیا نشان دهید. خوشبختانه در بین تکفیری‌ها و تروریست‌ها اختلافات زیادی وجود دارد و آن‌ها از درون خود درحال نابودی هستند.

وی در پایان سخنان خود، در تذکری به دولت عنوان کرد: به نظر من بعد از آنکه سه کارت زرد وزرا گرفتند دیگر بس است. بیشتر سعی کنند گرفتار چنین مسائلی نشوند.

 

کد N50979

وبگردی