آفتاب
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت :

منشور حکومت امام علی (ع) بهترین منشور حکومتی در جهان است

منشور حکومت امام علی (ع) بهترین منشور حکومتی در جهان است

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران منشور حکومتی امام علی (ع ) را بهترین منشور حکومتی در دنیا دانست.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین «سید علی قاضی عسگر» گفت : تمام امامان معصوم دارای ویژگی هایی همچون تسیلم در برابر خدا ، داشتن علم و دانش کافی برای هدایت مردم، مدیریت ، ساده زیستی و مردم دوستی بودند. با این که شرایط اجتماعی و سیاسی دوران هر امام معصوم با امام دیگر تفاوت داشت ولی به رغم این تفاوت ها ، روش امامان معصوم تغییری نمی کرد.

وی به عنوان نمونه به صلح امام حسن (ع) با معاویه اشاره کرد و گفت: صلح امام حسن ( ع )به خاطر تفاوت روش وی با امام حسین (ع) نبود بلکه به این خاطر بود که شرایط سیاسی اجتماعی زمان امام دوم شیعیان با امام حسین (ع) تفاوت داشت.

وی گفت : امام حسن (ع) در زمان خود با معاویه مواجه بودند که یک چهره دینی به خود گرفته بود و بسیاری از مردم نمی توانسند تصور کنند که معاویه غاصب ولایت است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود : امام حسن (ع) به گونه ای با معاویه رفتار کرد که مردم حقیقت را فهمیدند و زمینه قیام امام حسین (ع) فراهم شد.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور همچنین به مناسبت شهادت امام حسن عسگری (ع) نیز اظهارداشت: شیعیان در شرایط آن زمان، حتی نمی توانستند به آن حضرت سلام کنند و حضرت گاهی اوقات مجبور بود پیامش را درون عصا قرار دهد.

وی اظهارداشت : این در حالی است که با تمام شرایط سخت و دشواری که برای امام حسن عسگری ایجاد شده بود ، آن حضرت به وظایف امامت خود عمل کردند.

اجتمام (3) ** 1776 **1581
کد N50866

وبگردی