آفتاب
رویترز خبر داد:

تشدید تحرکات ضد ایرانی در واحدهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل

تشدید تحرکات ضد ایرانی در واحدهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل

نیاز روز افزون رژیم صهیونیستی برای کسب اطلاعات دقیق از فعالیت های ایران سبب شده تا اقدام به سربازگیری از بین فارسی زبانان حاضر درسرزمین های اشغالی و به کار گرفتن آنها در واحدهای اطلاعاتی خود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل برای رفع نیاز بالای خود به فارسی زبانان، به‌طور گسترده ای در حال جذب شهروندان یهودی فارسی زبان است.

گزارش خبرنامه رسمی ارتش اسرائیل نشان می دهد که ۲۰ درصد از فارسی زبانانی که برای خدمت سربازی در رژیم صهیونیستی فراخوانده می شوند، به بخش اطلاعاتی آن فرستاده می شوند.

بر اساس این گزارش در هر سال دهها فارسی زبان در سرزمین های اشغالی به خدمت فراخوانده می شوند. در همین رابطه رویترز از حضور 25 هزار فارسی زبان در سرزمنی های اشغالی خبر داده است.

رویترز به نقل از یک فرمانده بخش آموزش ارتش رژیم صهیونیستی که نامش را فاش نکرده می نویسد : لازم داریم همه چیز را درباره ایران بدانیم، از سلاحها تا آموزشهای معمول تا اصطلاحات و علائمی که استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، به کار گیری فارسی زبانان در ارتش اسرائیل به ویژه بعد از امضای توافقنامه ژنو در تاریخ سوم آذر سال جاری میان ایران و کشورهای 1+5 شدت بیشتری گرفته است.

در سپتامبر سال گذشته نیز یک شبکه مشهور تلویزیونی در سرزمین های اشغالی، تصاویری را در مورد حضور سربازان در کلاس های که به زبان فارسی در آن صحبت می شد نشان داده بود.

 

کد N50831

وبگردی