آفتاب
عضو کمیسیون آموزش:

سطح توقعات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی بسیار افزایش یافته است

سطح توقعات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی بسیار افزایش یافته است

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید سوالات سیاسی نمایندگان از وزرا به حداقل برسد.

محمود نگهبان سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با بیان اینکه دولت و مجلس تعامل نسبتا خوبی با یکدیگر آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرا 15 وزیر از 18 وزیر دولت موفق به کسب رای اعتماد شدند که نشان می‌دهد ما در ابتدای کار شاهد تعامل خوبی بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: با شروع کار دولت جدید و با توجه به کاستی‌های موجود در سطح جامعه توقعات مردم از نمایندگان بالا رفت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند، اگر می‌بینیم که ‌گاهی از سوی نمایندگان سوال یا تذکری مطرح می‌شود غیر از مطالبی که در مورد دو وزارتخانه خاص پیش آمد، به منظور پیگیری مطالبات مردم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه شرایط جامعه طوری است که انتظارات مردم بالا رفته است، تصریح کرد: سطح توقعات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی بسیار افزایش یافته، اگر در برخی موارد فشارهایی به دولت تحمیل می‌شود به طور یقین بازتاب انتظارات مردم است.

وی عنوان کرد: ممکن است هر چه از عمر دولت بگذرد و کار پیش برود نارسایی‌هایی در جامعه بروز پیدا کند، به طور مثال اتفاقاتی که در وزارتخانه علوم افتاد، باعث شد که برخی بگویند کارت زرد وزیر علوم ناشی از ابعاد سیاسی در این وزارتخانه بود.

نگهبان سلامی در خصوص کارت زرد وزیر اقتصاد نیز یادآور شد: این مساله در پی حساسیت‌های خاص برخی از نمایندگان و بحث ارزش پول ملی پیش آمد؛ طی چند سال گذشته ارزش پول ملی کشورمان روند نزولی را طی کرده اما با روی کار آمدن دولت جدید شاهد روند نسبتا خوبی بودیم، اما در پی مصاحبه‌ای که رییس بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز انجام داد، شاهد توقف و تثبیت ارزش پول ملی شدیم.

وی ادامه داد: پاسخ‌هایی که وزیر محترم اقتصاد در خصوص روند ارزش پول ملی به مجلس ارائه کردند برای نمایندگان قانع‌کننده نبود و طیب‌نیا هم کارت زرد گرفت اما در کل به نظرم مجلس و دولت هنوز هم با هم تعامل خوبی را دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی خود در مجلس بوده‌اند و با شرایط کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی آشنایی لازم را دارند.

وی با اشاره به شرایط و ابزارهای نمایندگان برای پیگیری مطالبات خود، عنوان کرد: در ابتدای هر مساله‌ای نمایندگان با وزرا تشکیل جلسه می‌دهند و مشکلات خود را انتقال می‌دهند و در مرحله بعد در صورت نیاز به صورت مکتوب این مطالبات را پیگیری می‌کنند، اگر نمایندگان به جواب نرسند با تذکر شفاهی و کتبی پیگیر مسایل می‌شوند و در مرحله آخر وزیر را به مجلس فرا می‌خوانند تا در کمیسیون مربوطه پاسخگو شوند.

نگهبان سلامی با بیان اینکه سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت بیانگر مشکلات عدیده مردم در سطح جامعه است، تاکید کرد: عزم دولت نیز در جهت به حداقل رساندن مشکلات در سطح جامعه است.

وی سطح سوالات نمایندگان از وزرا را در سه حوزه سوالات ملی، منطقه‌ای و سیاسی برشمرد و افزود: طبیعتا دو نوع اول سوالات همیشه وجود دارند اما باید سعی شود که تعادل نیز در مورد این دو نوع سوالات حفظ شود اما سوالات سیاسی نمایندگان از دولت را به نظرم باید به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

کد N50687

وبگردی