آفتاب

نخست وزیر استرالیا: مبارزه با قاچاق انسان مشابه جنگ است

نخست وزیر استرالیا: مبارزه با قاچاق انسان مشابه جنگ است

کوالالامپور – ایرنا – ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا ضمن دفاع از شرایط انسانی ارودگاه پناهندگان، مبارزه با قاچاق انسان را با جنگ مشابه خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبر آسیا، نخست وزیر استرالیا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ما در رقابت شدیدی با قاچاقچیان انسان هستیم.

وی گفت: اگر ما در شرایط جنگ می بودیم، نمی توانستیم اطلاعاتی را که ممکن است توسط دشمنان مورد استفاده قرار گیرد انتشار دهیم.

سخنان وی اشاره به بازگشت داده شدن برخی از قایق های حامل پناهجویان است که به اندونزی بازگشت داده شده اند.

در حالی که برخی از مقامات اندونزی می گویند استرالیا دست کم یک فروند قایق حامل پناهجویان را به مرزهای این کشور بازگردانده است، اما رسانه های استرالیا اعلام کرده اند که تاکنون پنج قایق حامل پناهجویان به اندونزی بازگشت داده شده اند.

دولت استرالیا تاکنون از ارائه جزئیات بازگشت قایق حامل پناهجویان به اندونزی خودداری کرده است.

نخست وزیر استرالیا همچنین در مورد شرایط اردوگاه پناهجویان نیز خاطرنشان کرد: ما از این واقعیت که این اماکن هتل های پنج و یا سه ستاره نیستند معذرت خواهی نمی کنیم، بلکه معتقدیم که ما با طور کامل به تعهدات انسانی خود عمل کرده ایم.

ابوت گفت: ماه به آنها مسکن داده ایم، لباس داده ایم، غذا داده ایم، و خدمات بهداشتی به آنها ارائه شده است. آنها تا جایی که امکان داشته است در امنیت نگهدار شده اند. اما از آنها می خواهیم به کشوری که از آنجا آمده اند بازگردند.

دولت استرالیا که پناهندگان را مهاجران اقتصادی می داند با تداوم سیاست حزب کارگر این کشور برای بازگردان پناهندگان به ˈپاپوا گینه نوˈ و یا سایر جزایر اطراف استرالیا از جمله جزیره ˈکریسمسˈ ورود پناهنگان غیرقانونی به این کشور را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

سیاست جدید استرالیا در مقابله با پناهجویان غیرقانونی که مورد انتقاد برخی از فعالان حوزه حقوق بشر قرار گرفته است، چالش های نیز بین استرالیا و کشورهای همجوار ایجاد کرده است.

فعالیت های جاسوسی استرالیا علیه اندونزی که تا حدی باعث تیره شدن روابط دو کشور شد سیاست استرالیا برای مقابله با پناهجویان که بیشتر از طریق اندونزی عازم خاک استرالیا می شدند را نیز به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داد.

اکنون استرالیا همچنان بر سیاست بازگردانده شدن پناهجویان به اندونزی، پاپوآ گینه نو و سایر جزایر خود از جمله جزیره کریسمس ادامه می دهد، اما روابط نسبتا سرد اندونزی با استرالیا باعث شده است ˈکانبراˈ که مبارزه با مسئله پناهجویان از برنامه های اصلی خود اعلام کرده است نگرانی هایی نسبت به آینده این برنامه داشته باشد.

آساق**د.م**1566
کد N50677

وبگردی