آفتاب

تداوم درگیری‌ها در سودان جنوبی با وجود ادامه مذاکرات

تداوم درگیری‌ها در سودان جنوبی با وجود ادامه مذاکرات

در حالیکه مقامات آمریکایی از پیشرفت در مذاکرات صلح در سودان جنوبی خبر می‌دهند، منابع داخلی از تداوم درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و شورشیان خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی شورشیان تاکید کرد تا وقتی که دولت متهمان به انجام کودتا را که در آغاز درگیری‌ها دستگیر کرده، آزاد نکند، مخالفان دست از درگیری بر نخواهند داشت. این پیشنهاد از سوی جوبا رد شده است.

در همین حال میانجی‌گری‌هایی که به جوبا رفته بودند گفته‌اند که زندانی‌های مذکور خواستار یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به بحران هستند.

این درحالی است که جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: مذاکرات دو طرف درگیر در سودان جنوبی برای آتش بس پیشرفت داشته است. در حال حاضر در خصوص آزادی زندانیان سیاسی به مشکل برخورده‌ایم.

دولت سودان جنوبی معتقد است این زندانیان که 11 تن هستند از متحدان ریک ماچار، رهبر مخالفان دولت هستند و باید به دلیل نقشی که در کودتای نافرجام داشته‌اند، محاکمه شوند.

این درگیری‌ها از 15 دسامبر بین نیروهای دولتی و واحدهایی از ارتش که به ماچار وفادارند، آغاز شد. انتظار می‌رود دور جدید مذاکرات بین طرف‌های درگیر، امروز (پنج شنبه) در آدیس آبابا آغاز شود.

در سه هفته از آغاز درگیری‌ها، تاکنون هزاران نفر کشته شده و بیش از 200 هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام

کد N49902

وبگردی