آفتاب
واعظ جوادی:

جامعیت در علم و عمل از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله جوادی‌آملی است

جامعیت در علم و عمل از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله جوادی‌آملی است

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: جامعیت در علم و عمل از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله العظمی جوادی آملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی واعظ جوادی در نشست جشنواره ملی ملکوت در سالن همایش امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، افزود: وحدت و انسجام علمی را به خوبی در افکار و اندیشه آیت‌الله جوادی آملی می‌توان دید.

وی، با بیان این‌که «جامعیت علمی یک جامعیت تلفیقی در اندیشه آیت‌الله جوادی آملی نیست که سلسله علومی در ذهن ایشان در کنار یکدیگر قرار گرفته باشد» ادامه داد: جامعیت علوم در نزد آیت‌الله جوادی آملی نظام کیهانی علمی را در وجود ایشان ایجاد کرده است و همه اندیشه‌ها در همه حوزه‌ها یکپارچه و منسجم دیده می‌شود.

رئیس بنیاد بین‌المللی اسراء اضافه کرد: جامعیت اقتضا می‌کند همه صحنه‌های سیاست، فرهنگ، علم، دانشگاه و حوزه را بیابد از این رو نگاه وی به فضای جهان و جامعه بسیار متفاوت است.

واعظ جوادی تصریح کرد: در اندیشه آیت‌الله جوادی آملی فقه، احکام و فلسفه باید هم‌افزایی کنند و یکی از فاکتورهای مهم در حیات علمی و عملی استاد حضور در جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین گفت: طرحی در بنیاد اسراء با عنوان طرح مطالعات منظومه‌ای علوم به منظور ایجاد و گسترش تمدن نوین اسلامی در دست مطالعه است.

انتهای پیام

کد N49586

وبگردی