آفتاب

ابراز نگرانی صلیب سرخ از وضعیت الانبار/ آوارگی 13هزار خانواده عراقی در فلوجه

ابراز نگرانی صلیب سرخ از وضعیت الانبار/ آوارگی 13هزار خانواده عراقی در فلوجه

طبق گزارش سازمان‌های غیردولتی، با تداوم درگیری‌ها در شهر فلوجه عراق و تسلط شبه نظامیان القاعده بر این شهر، بیش از 13 هزار خانواده از این شهر گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فلوجه و بخشی از الرمادی که در استان الانبار قرار دارند، برای اولین بار پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 توسط شورشیان مرتبط با القاعده اشغال شده و از کنترل دولت مرکزی خارج شده‌اند.

صلیب سرخ روز چهارشنبه اعلام کرد که به بیش از هشت هزار خانواده در استان الانبار کمک‌های بشردستانه رسانده‌ است اما در عین حال هشدار داد که بیش از 13 هزار خانوار از این منطقه گریخته و در چادر، مدارس و یا با اقوام خود زندگی می‌کنند.

در همین راستا نیکلای ملادنوف، فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق گفت: با توجه به میزان غذا، آب و داروهای موجود در فلوجه در صورت ادامه درگیری‌ها شرایط در این شهر وخیم خواهد شد.

این در حالی است که روز چهارشنبه برخی از مغازه‌ها در این شهر دوباره باز شده و ماموران راهنمایین و رانندگی نیز به خیابان‌ها بازگشته‌اند.

در همین حال یک سخنگوی ارتش عراق، دلیل عدم حمله ارتش به فلوجه را نگرانی از تلفتات غیرنظامی دانست. آمار غیر رسمی از کشته شدن 250 تن از آغاز درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان القاعده حکایت دارد.

انتهای پیام

کد N49535

وبگردی