آفتاب

تظاهرات هزاران پناهجویان آفریقایی در مقابل پارلمان اسرائیل

تظاهرات هزاران پناهجویان آفریقایی در مقابل پارلمان اسرائیل

طبق گزارش پلیس رژیم صهیونیستی، حدود 10 هزار پناهنده آفریقایی، در چهارمین روز پیاپی در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی اسرائیل، مقابل ساختمان پارلمان این رژیم در قدس تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان آفریقایی که در مقابل ساختمان کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) تجمع کرده بودند شعار "ما پناهنده هستیم و خواستار محافظتیم" سر دادند.

در همین راستا میکی روزنفلد، سخنگوی پلیس اسرائیل عنوان کرد که این تظاهرات که بیش از 10 هزار تن در آن حضور داشتند به آرامی برگزار شد.

برخی از معترضان در نامه‌ای خطاب به اعضای کنست نوشتند: ما پناهندگان، دولت اسرائیل را به مذکرات مستقیم دعوت می‌کنیم. ما نفوذی یا جنایتکار نیستیم اما شما ما را دروغگو می‌خوانید. ما می‌توانیم در خصوص راه‌حل‌های ممکن که در آن هم منافع اسرائیل و هم حقوق و احتیاجات ما در نظر گرفته شود، با شما مذاکره کنیم.

این در حالی است که در تظاهرات روز چهارشنبه یولی ادلشتاین، رئیس پارلمان اسرائیل به نمایندگان معترضان اجازه ورود به ساختمان پارلمان برای گفت‌وگو با اعضای کنست را نداد.

ده‌ها هزار مهاجر آفریقایی از روز یکشنبه در اعتراض به اقدامات مقامات اسرائیل برای اخراج یا حبس بدون محکومیت در برخی شهرهای این رژیم از جمله تل آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

انتهای پیام

کد N49526

وبگردی