آفتاب

وزیر دفاع: ملت ایران پیروز میدان مذاکرات هسته‌ای خواهد بود

وزیر دفاع: ملت ایران پیروز میدان مذاکرات هسته‌ای خواهد بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: روحیه شهادت طلبی که نزد ملت و جوانان ایران اسلامی وجود دارد چنان قوام و استحکامی در جامعه اسلامی ایجاد کرده است که هرگز هیچ قدرتی نمی تواند بر ملت ما زور روا دارد.

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان عصر روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید سرلشکر پاسدار احمد کاظمی، فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه پاسداران و شهید حسان اللقیس از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان، در حسینه فاطمه الزهرا(س) سپاه تهران بزرگ این مطلب را بیان کرد.

سردار دهقان با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران منبی بر این که آمریکا از شهادت طلبی ملت ما هراس دارد، گفت: امام خمینی (ره) با صراحت فرموده اند « ملتی که این همه خون داده و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است هیچگاه به دشمن بسم الله نمی گوید».

وی با اشاره به رشادت های حزب الله لبنان و روحیه شهادت طلبی نزد آنها گفت: تمامی ظرفیت های انقلابی، روحیه حق طلبی، آزادخواهی و نفی نظام سلطه به خوبی در درون حزب الله لبنان موج می زند.

سردار دهقان با اشاره به خصلت های بارز شهید حسان اللقیس گفت: روحیه خستگی ناپذیری، خدمت خالصانه به مردم، عمق فهم و بینش سیاسی وی، عمق تقید به رعایت احکام شریعه اسلام و از خود گذشتگی و پشت پا زدن به مظاهر دنیوی و عمق پیوند این شهید با امام راحل و مقام معظم رهبری از ویژگی های بارز رفتاری و فکری این مجاهد شهید حزب الله بود.

وی با اشاره به این که فرزند شهید حسان اللقیس در جنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونیستی به فیض رفیع شهادت نائل شد گفت: این شهید یکی از سربازان واقعی حضرت امام روح الله (ره) بود که در دامن نظام اسلامی و انقلاب شکوهمند آن پرورش یافته بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به یاد و خاطره سردار شهید حاج احمد کاظمی گفت: شهید کاظمی به خوبی آموزش دفاعی و نظامی را در داخل کشور فرا گرفت به گونه ای که وی از آغاز جنگ تحمیلی در عرصه دفاع از نظام و انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد و تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی شجاعانه با دشمنان جنگید.

سردار دهقان اظهار داشت: شهید کاظمی منشا تحولات بنیادی در سپاه پاسداران، نیروی زمینی و هوایی این نهاد مقدس بود و بی شک از دست دادن شهیدانی چون این شهید بزرگوار اگرچه سخت است اما وجود چنین شخصیتی چه دوران حیات و یا پس از شهادت یک سرمایه عظیم است.

وی تصریح کرد: امروز ملت ایران اسلامی چنان کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشته که توانسته هیمنه پوشالی نظام سلطه را با تمام توان در هم بشکند به طوری که نظام استکباری را در مقابل خود ناتوان کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه اظهارداشت: ملت ما به تمام دنیا چنان درسی داد که حتی با دست خالی و با تکیه بر قدرت ایمان و مقاومت توانست در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی کند .

سردار دهقان افزود: زمانی بود که رژیم صهیونیستی هرگاه اراده می کرد یک واحد زرهی را در اراضی لبنان مستقر و به حریم هوایی این کشور تجاوز می کرد و هر نوع تجاوزی را علیه این کشور صورت می داد، اما امروز رژیم غاصب می داند اگر جنگ 33 روز دیگری رخ دهد سرنوشت شومی در انتظارش خواهد بود.

وی پیروزهای حزب الله لبنان و ایستادگی و مقاومت این ملت در عرصه جهادی به و‍یژه جنگ 33 روزه را ناشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت ملت ایران دانست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که امروز ملت ما نیازی به سلاح هسته ای ندارد، گفت: ملت ما از چنان اقتداری برخوردار است که می تواند در مقابل سردمداران مادی دنیا بایستد و بر سر موضوع هسته ای مذاکره کند.

سردار دهقان تصریح کرد: ما در فرآیند مذاکرات هسته ای هرگز بر موضعی نبودیم که طرف مقابل اندیشه و مواضع خود را علیه ایران دیکته کند.

وی گفت: ملت ما با استقامت و روحیه جهادی خود حتما پیروز میدان مذاکرات هسته ای خواهد بود و امید است نتیجه مذاکرات ما با گروه 1+5 در راستای تامین منافع ملی ما باشد.

انتهای پیام

کد N49515

وبگردی