آفتاب

حمایت بسکتبالیست آمریکایی ازکره شمالی

حمایت بسکتبالیست آمریکایی ازکره شمالی

پکن - ایرنا - انتقادهای تند ˈدنیس رادمنˈ بسکتبالیست مشهور آمریکایی ازسیاست های واشنگتن علیه کره شمالی روز پنجشنبه به یک موضوع مهم خبری در شرق آسیا تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، ˈدنیس رادمنˈ که بانی مسابقه ای دوستانه در روز چهارشنبه (دیروز) به مناسبت سالروز تولد ˈکیم جونگ اونˈ رهبر کره شمالی بود چهارمین سفر خود را با انتقادهای مکرر از سیاست های کشورش درقبال پیونگ یانگ انجام داده است.

وی در مصاحبه ای زنده با شبکه خبری سی ان ان و درحالی که درمیان جمعی از بسکتبالیست های سابق ان بی ای آمریکا نشسته بود از سیاست های واشنگتن درقبال پیونگ یانگ انتقاد کرد.

رادمن انتقادهای خود را به شکل بی سابقه ای مطرح کرد و با فریادهای بلند از مجری برنامه خواست دست از تخطئه کره شمالی بردارد.

وی حتی از دستگیری ˈکنست بائهˈ یک شهروند آمریکایی در کره شمالی به جرم جاسوسی حمایت کرد و گفت که حتما وی مرتکب جرایمی شده و به آنها اعتراف کرده است .

دنیس رادمن که تاکنون چهار باربه کره شمالی سفر کرده سیاستمداران آمریکایی را نیز به باد انتقاد گرفت و گفت که اجازه دهید کشوری که می خواهد با دنیا تعامل کند و درهای بازتری داشته باشد راهش را ادامه دهد.

وی درجریان مسابقه بسکتبال دوستانه در پیونگ یانگ میان بسکتبالیست های سابق آمریکا و کره شمالی درمقابل شمار زیادی از تماشاچیان از جمله کیم جونگ اون رهبر این کشور سر تعظیم فرود آورد.

این اقدام وی باعث شد تا برخی از رسانه ها این شایعه را مطرح کنند که رادمن احتمالا می خواهد از شهروندی آمریکا صرف نظر کرده و تبعه کره شمالی شود.

پیش از این طور مطرح شده بود که رادمن قصد دارد ضمن برقراری ارتباط با مقام های ارشد کره شمالی از دیپلماسی بسکتبال برای برقراری ارتباط بین دو کشور بهره ببرد.

با این حال کاخ سفید اعلام کرده که رادمن نماینده دولت آمریکا نیست.

کره شمالی دولت آمریکا را دشمن شماره یک خود می داند. با این حال پیونگ یانگ اواخر سال گذشته میلادی حداقل دو بار به طور رسمی اعلام کرده برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره آماده گفت وگوی مستقیم با دولت آمریکا بدون هرگونه پیش شرط است.

آساق ** 275 ** 2100
کد N49218

وبگردی