آفتاب

سازمان ملل :برنامه امحا سلاح های شیمیایی سوریه در زمان مقرر به پایان می رسد

سازمان ملل :برنامه امحا سلاح های شیمیایی سوریه در زمان مقرر به پایان می رسد

نیویورک، ایرنا - سرپرست کمیته مشترک سازمان ملل برای امحای سلاح های شیمیایی در سوریه ضمن تقدیر از همکاریهای دولت دمشق اعلام کرد برنامه محو سلاح های شیمیایی در سوریه بر اساس زمان تعیین شده از سوی شورای امنیت به پایان خواهد رسید.

به گزارش ایرنا ˈزیگرید کاگˈ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به نشست غیر علنی امروز شورای امنیت که مسئله انتقال سلاح های شیمیایی سوریه به آب های آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت این مرحله با توجه به چالش های امنیتی در سوریه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

وی تاکید کرد مسوولان دولتی سوریه در این مرحله بسیار حساس و سرنوشت ساز همکاریهای بسیار چشمگیری با کمیته کارشناسان تخصصی سازمان ملل داشتند.

کاگ ضمن ابراز خرسندی از سرعت در انجام برنامه انتقال سلاح های شیمیایی به سوریه به آب های آزاد، گفت : با توجه به چالش های امنیتی در این کشور تحولات آن به صورت روزانه در حال تغییر است و امکان اینکه در برنامه انتقال سلاح های شیمیایی به آب های آزاد خللی ایجاد شود، وجود دارد.

وی افزود : خوشبختانه تاکنون برنامه امحا سلاح های کشتار جمعی در سوریه به خوبی و بدون هیچ مشکلی پیش رفته است و اگر اتفاق غیر منتظره ای حاصل نشود، تا پایان ماه ژوئن (زمان تعیین شده توسط شورای امنیت) تمامی سلاح های کشتار جمعی در سوریه نابود خواهد شد.

سازمان ملل روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نخستین محموله سلاح های شیمیایی سوریه برای امحا به آب های آزاد فرستاده شد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل هم صبح امروز اعلام کرد که پکن از همکاریهای دولت سوریه برای امحا سلاح های کشتار جمعی در آن کشور قدردانی کرد.

اروپام 2253 **1908
کد N49186

وبگردی