آفتاب
جک استرو در جمع خبرنگاران:

روحانی باعث تغییر تصویر و درک دنیای غرب نسبت به ایران شد/ایران را دوست خود می دانیم

روحانی باعث تغییر تصویر و درک دنیای غرب نسبت به ایران شد/ایران را دوست خود می دانیم

تهران - ایرنا - جک استرو وزیر سابق امور خارجه انگلیس گفت: زبانی که آقای روحانی با دنیا صحبت می کند باعث تغییر تصویر و درک دنیای غرب خصوصا آمریکا و اروپای غربی نسبت به ایران شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جک استراو بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در محل کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی این مطلب را بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ما امروز در قالب یک دیدار پارلمانی دراینجا هستیم و نه یک دیدار دولتی، و هم چنین با اشاره به این که ایران را دوست خود میدانیم، گفت ما برای ارتقای روابط دوجانبه تلاش خواهیم کرد؛ همان طور که لرد لمون یکی از همراهان جک استرودر این سفر و عضو هیات پارلمانی انگلیس در تمامی جلسات بیان کرد، زبانی که آقای روحانی با آن با دنیا صحبت کرد باعث تغییر تصویر و درک دنیای غرب خصوصا آمریکا و اروپای غربی نسبت به ایران شده است.

استارو در مورد پرونده هسته ای گفت: من و همکارانم حامی حقوق هسته ای و تعهداتی هستیم که در چارچوب ان پی تی نه تنها برای ایران بلکه برای کل کشورهایی که می خواهند از انرژی هسته ای به صورت هسته ای استفاده کنند تعریف شده است.

وی ادامه داد ما اینجا نیستیم که پیش بینی کنیم وزرای خارجه 1+5 یا وزیر خارجه ایران چه کاری باید انجام دهند؛ ما با دقت مشاهدات خود را در مورد توافق نامه ژنو ثبت کردیم و به آنها گوش دادیم.

استراو در بخش دیگری ازسخنانش به حضور اعضای هیات پارلمانی انگلیس درایران اشاره کرد و گفت: «بن والس» همراه من و رییس گروه حزبی ایران در پارلمان انگلیس است و سیزده سال عضویت پرالمان انگلیس را در کارنامه دارد.

وی گفت آقای والس حوزه انتخابیه شان همان حوزه انتخابیه من است و وی عضو حزب محافظه کار است و در بحث های امنیتی دفاعی و سیاست خارجه تخصص دارد.

وی به حضور «لرد لمونت» یکی دیگر از هیات پارلمانی همراه خود اشاره کرد و گفت: آقای لمونت هم اکنون عضو مجلس اعیان انگلیس است و از سال 1998 عضو این مجلس بوده است.

استرو ادامه داد: لمون پیش از این 25 سال عضو مجلس عوام انگلیس و به مدت 10 سال هم رییس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس بوده است.

وی همچنین در دولت محافظه کار انگلیس، وزیر خزانه داری بوده و از اعضای ارشد حزب محافظه کار انگلیس است.

وی ادامه داد: «گرمی کوربین» نیز از دیگر اعضای هیات پارلمانی انگپلیس است که به مدت 31 سال عضو مجلس عوام انگلیس بوده و هم حزبی من است.

استراو ادامه داد: آقای کوربین در سیاست خارجه و کمک رسانی و حقوق بشر تخصص دارد و رییس کمپین ضد سلاح هسته ای در انگلیس است.

سیام(3)9189**9121 ** 1418
کد N48978

وبگردی