آفتاب

مجازات مرگ برای عاملین حمله به کاروان حزب‌الله در لبنان

مجازات مرگ برای عاملین حمله به کاروان حزب‌الله در لبنان

تسنیم نوشت:

یک قاضی لبنانی خواستار مجازات مرگ برای ۱۴ نفری شد که متهم به انجام حملات تروریستی از جمله کمین گذاشتن برای رزمندگان حزب الله هستند.
به گزارش دیلی‌استار، عماد زین قاضی نظامی لبنان برای 14 نفری که متهم به انجام حملات تروریستی هستند، مجازات مرگ تعیین کرد.

عماد زین این افراد را که دارای تابعیت سوری و لبنانی هستند به نصب بمب با هدف ضربه زدن به نیروهای امنیتی در مسیر بزرگراهی که لبنان را به سوریه وصل می‌کند، مجرم شناخته است.

هفت نفر از این افراد در زندان هستند و قاضی عماد زین برای هفت نفر دیگر به صورت غیابی حکم صادر کرده است. گزارش شده در میان متهمان از اعضای یک گروه شورشی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" نیز وجود دارند.

در ماه جولای گذشته، بر اثر انفجار بمبی که در مسیر یک کاروان نیروهای حزب‌الله نصب شده بود، یک نفر از آنان به شهادت رسید و سه نفر دیگر از آنان زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، اعضای حزب‌الله عازم دمشق بودن که این انفجار کاروان آنها را هدف قرار داد. گروه‌های تکفیری مدعی شده‌اند که به اهداف حزب‌الله در داخل لبنان در واکنش به حضور این جنبش در سوریه حمله خواهند کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن رد این تهدیدات اعلام کرده است که رزمندگان حزب‌الله تا هر زمان که لازم باشد در سوریه حضور خواهند یافت و علیه گروه‌های تکفیری خواهند جنگید.

26149

کد N48874

وبگردی