آفتاب
رهبر گروه اهل الحق عراق:

دخالتهای سعودی ها را پاسخی کوبنده خواهیم داد/آماده جنگ علیه داعش هستیم

دخالتهای سعودی ها را پاسخی کوبنده خواهیم داد/آماده جنگ علیه داعش هستیم

رهبر گروه اهل الحق عراق ضمن تاکید به واکنش کوبنده به دخالتهای سعودی ها در این کشور از آمادگی برای جنگ ضد داعش و گروههای تفکیری در کنار اهل تسنن عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، قیس الخزعلی گفت: سعودی ها باید حجم و اندازه خود را بدانند و خانه آنها سست تر از خانه عنکبوت است و واکنش ما به دخالت عربستان در عراق کوبنده و غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

وی افزود: یک کشور حوزه خلیج فارس در راستای بی ثباتی اوضاع در منطقه و به ویژه عراق حرکت می کند و این کشور مسئول انفجار و کشتار و حامی گروههای تکفیری  است و علت آن نگرانی از اوضاع داخلی خود است.

الخزعلی تاکید کرد: کشورهایی که در راستای فتنه افکنی در کشور ما حرکت می کنند زیاد نیستند و تنها کشوری که در راستای بی ثباتی و قتل و ویرانی در کل منطقه به ویژه عراق پیش می رود عربستان سعودی است.

وی افزود: حکام سعودی باید بفهمند که خانه آنها از خانه عنکبوت نیز سست تر است و اگر سیاستمداران به خاطر منافع و موضوعات و محاسبات خاص خود سکوت می کنند ما صاحبان شمشیرهای صیقل داده شده هستیم و عراقی ها در زمان مناسب و به شیوه مناسب از خود دفاع می کنند. عراق کشوری است که اشغالگران انگلیسی و آمریکایی را به زانو درآورده است و همین عراق هم اکنون ارتشی دارد که می تواند روز شما را سیاه کند و رویاهای شما را بر باد دهد.

الخزعلی ضمن تایید عملیات نظامی ارتش در الانبار گفت: این همان ارتشی است که با شجاعت تمام در مقابل ارتش مایوس شما ایستاده است و منظورم سازمان داعش است و طعم شکست را به شما خواهد چشانید.

وی حضور اعضای جنبش اهل الحق عراق در کنار ارتش عراق را تکذیب کرد و افزود: ارتش عراق باید بداند که همه مردم حامی آنها هستند و نباید به پارس کردن سگها و آواز کلاغ ها گوش کنند.

الخزعلی ضمن حمایت کامل از دولت نوری المالکی اعلام کرد: روند دموکراسی و انتخابات تنها راه تغییر و اصلاحات است.

رهبر جنبش اهل الحق از آمادگی این گروه برای جنگیدن در  کنار اهل تسنن عراق علیه داعش و القاعده و دیگر گروههای تکفیری خبر داد و افزود: این درست نیست که گفته می شود شیعه شما را هدف قرار داده و می کشد بلکه پیروان اهل بیت آماده مشارکت با شما علیه القاعده مشابه مشارکتی که علیه اشغالگران آمریکایی در فلوجه انجام شد،هستند. همانطور که شما نیز در نجف اشرف علیه آمریکایی ها جنگیدید. ما باید به این موضوع ایمان داشته باشیم که پیروان دین واحد و فرزندان یک کشور هستیم و دین واحد ما کشتن مسلمان یک مسلمان دیگر را حرام کرده است.

الخزعلی اظهار داشت: گروه اهل الحق فقط از بدخواهان عراق و ملت آن انتقام می گیرد که شامل تکفیری های کوردل تشنه خون مسلمانان، بعثی هایی که رویای بازگشت به نظام تک حزبی و تک رهبری را دارند، سیاستمداران حامی طرفهای منطقه که تمام هدف آنها تجزیه و ویرانی عراق است و کشورهای منطقه ای حامی این گروهها هستند.

کد N48802

وبگردی