آفتاب

ثروتی: نمایندگان مجلس اشتیاقی برای طرح سوالات متعدد از وزیران ندارند

ثروتی: نمایندگان مجلس اشتیاقی برای طرح سوالات متعدد از وزیران ندارند

تهران - ایرنا - نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی از علی لاریجانی رییس مجلس و محمدرضا باهنر به دلیل دفاع از مجلس در بحث سوال از وزیران تشکرکردو گفت:اگر رییس جهموری و دولت به قوانین عمل کنندنمایندگان کمترسوال خواهند کرد، چرا که نمایندگان اشتیاق برای طرح سوالات متعدد ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، موسی الرضا ثروتی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، گفت: در برنامه پنجم که تصویب شد می خواستیم اجازه دهیم تا ایرلاین های خارجی در بین شهرستانها اجازه پرواز داشته باشند، اما گفتند به خاطر آبروی جمهوری اسلامی خوب نیست ، ما خودمان تامین می کنیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی افزود: چندین بار به وزیر راه گفتیم که لازم است هر استان روزی دو پرواز داشته باشد، اما متاسفانه این پروازها برقرار نمی شود.

وی از نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق خواست تا اجازه پرواز ایرلاین های داخلی را در بین استان ها بدهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: بودجه دانشگاه های تهران بیش از 30 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که بودجه استان ها کاهش یافته، این چه توسعه متوازنی است؟

ثروتی از رییس جمهوری خواست اصل 48 قانون اساسی را اجرایی کند و گفت: براساس ماده 108 قانون برنامه پنجم توسعه کشور برای محرومیت زدایی از مناطق محروم باید 2 درصد بودجه کل کشور به این مناطق اختصاص یابد، اما نه دولت عدالت خواه این کار را کرد و نه دولت تدبیر این کار را می کند، ما نمی دانیم از چه کسی باید سوال کنیم.

نماینده مردم بجنورد از دولت خواست تا به قانون هدفمند سازی یارانه ها احترام گذاشته و سهم 5 هزار میلیارد تومانی بخش درمان از قانون هدفمندی را پرداخت کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از رییس جمهوری و وزیران راه و شهرسازی ، نیرو ، اقتصاد و دارایی خواست تا به قول خود برای جبران جایگزینی شرکت مهاب قدس عمل کنند.

سیام**9121**1535
کد N48351

وبگردی