آفتاب
ثروتی :

سوال از وزیران بخاطر عمل نکردن آنها به قانون است

سوال از وزیران بخاطر عمل نکردن آنها به قانون است

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجروم و گرمه گفت: سوال از وزیران بخاطر عمل نکردن به قانون است، اگر وزیران قانون را اجرا کنند نمایندگان هم علاقه ای به سوال از وزیران ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجروم و گرمه در تذکر شفاهی با بیان اینکه تشکر می کنم که امروز هیات رئیسه نسبت به سوال از نمایندگان دفاع کرد، گفت: آقای رئیس جمهور می فرمایند نمایندگان کمتر سوال کنند، تقاضای ما هم از آقای رئیس جمهور این است که به قوانین عمل کنند، اگر وزرا به قوانین عمل کنند نمایندگان هیچ علاقه ای ندارند که از وزرا سوال کنند.

وی با طرح این سوال که چرا به قانون احترام نمی گذارید؟ افزود: چرا بعد از یکماه قول آقای رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر نیرو و وزیر اقتصاد برای جبران جایگزینی شرکت «مهاب قدس» هنوز گرفتار یک صورت جلسه هستیم؛ خواهش من این است که در برنامه پنجم که می خواستیم  ایرلاین های خارجی را آورده تا بین شهرستان ها پرواز کنند، گفتند این کار باعث می شود که آبروی جمهوری اسلامی ایران برود. ما خودمان تامین می کنیم؛ ما چندین بار از وزیر راه سوال کردیم که در یک استان روزی دو پرواز لازم است اما متاسفانه آن را محیا نمی کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر به تعهد خود عمل نکنند من از همکاران محترم خود خواهش می‌کنم در زمان بودجه و تلفیق اجازه دهیم که ایرلاین های خارجی در داخل استان ها نیز پرواز کنند.

ثروتی خاطر نشان کرد: بودجه دانشگاه های تهران بیش از 30 درصد افزایش یافته است، ولی بودجه استان ها کاهش یافته است، این چه نوع توسعه متوازن است؛ از آقای رئیس جمهور سوال می کنیم که آیا نباید اصل 48 قانون اساسی را رعایت کنند؟

وی گفت: ماده 180 برنامه پنجم که محرومیت زدایی است و بر اساس آن دو درصد بودجه کل باید به شهرستان های محروم داده شود نه آن دولت عدالت خواه این کار را کرد نه این دولت تدبیر و امید، ما از چه کسی در این باره سوال کنیم؟

کد N48348

وبگردی