آفتاب
مطهری در صحن علنی مجلس‎؛| 135180

بدون آزادی بیان فلسفه وجودی مجلس زیر سوال می‌رود

بدون آزادی بیان فلسفه وجودی مجلس زیر سوال می‌رود

مطهری: من در نطقم گفتم که باید این داستان فتنه را حل کنیم تا کی می‌خواهیم به این وضع ادامه دهیم/ باهنر:نباید موضوع رسیدگی به رفتار مجرمانه باعث شود کسانی نتوانند حرفهای عادی خود را نیز بزنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون آزادی بیان و حق انتقاد فلسفه وجودی مجلس زیر سئوال می‌رود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در تذکر خود در صحن علنی مجلس در پاسخ به تذکر مهدی کوچک‌زاده که نطق مطهری را متضمن اهانت به قضات قوه قضائیه توصیف کرده بود، اظهار داشت: من در نطقم به قضات توهینی نکرده‌ام، اساسا نطق من اشاره‌ای به قضات نداشت انتقاد من متوجه مدیریت قوه قضائیه بود که باید رفتاری متکی بر استقلال داشته باشد.

وی اظهار داشت: من در نطقم گفتم که باید این داستان فتنه را حل کنیم تا کی می‌خواهیم به این وضع ادامه دهیم. اگر نماینده‌ای اجازه همین حد حرف زدن را نداشته باشد فلسفه وجودی مجلس زیر سئوال می‌رود

مطهری در پایان گفت: من نمی‌دانم که آقای کوچک‌زاده چه لذتی از خشونت می‌برند که این بحث‌ها و بحث بازداشت و غیره را مطرح می‌کنند.

پس از تذکر علی مطهری محمدرضا باهنر رئیس جلسه گفت: ممکن است برخی فعالان سیاسی محتوای نطق آقای مطهری را قبول نداشته باشند، چنانکه خودمن درباره آن بحث داشتم. اما موضوع اصلی این است که این عمل مجرمانه بوده است یا خیر؟ دادستان در این مورد اقدام نموده و ما گفته‌ایم که هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان این موضوع را بررسی کند.

نائب رئیس مجلس تاکید کرد: نباید موضوع رسیدگی به رفتار مجرمانه باعث شود کسانی نتوانند حرفهای عادی خود را نیز بزنند. من پیش از این در این مورد مثالی زده‌ام. یک نماینده می‌تواند به یک وزیر بگوید که مدیریت او مطلوب نیست یا ضعیف است، اما اگر به او بگوید که تو دزد هستی دیگر نمی‌توان گفت که نماینده‌ای از آزادی بیان و حق اظهار نظر خود استفاده کرده است.

باهنر در پایان گفت: اینکه صحبت‌های آقای مطهری مجرمانه بوده است یانه، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی خواهند کرد و نتیجه را اعلام خواهند نمود.

کد N48225

وبگردی