آفتاب

ائتلاف مخالفان سوریه، برای مشارکت ایران در ژنو 2 شرط گذاشت!

ائتلاف مخالفان سوریه، برای مشارکت ایران در ژنو 2 شرط گذاشت!

ائتلاف مخالفان سوریه با انتشار گزارشی مدعی شد: به شرطی که ایران مفاد توافقنامه ژنو 1 را به رسمیت بشناسد، با حضور ایران در ژنو 2 موافقت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، هیثم المالح، رئیس کمیته قانونی ائتلاف مخالفان سوریه اعلام کرد که ایران به شرط به رسمیت شناختن اصول و مبانی توافقنامه ژنو 1 می‌تواند در نشست ژنو 2 شرکت کند.

ائتلاف مخالفان سوریه با انتشار گزارشی در سایت رسمی خود از قول هیثم المالح تصریح کرد: نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به ژنو 2 نخواهد رفت چرا که این امر به منزله تسلیم قدرت توسط بشار اسد و تشکیل یک هیات انتقالی خواهد بود اما نظام سوریه از طریق همکاری با برخی هم‌پیمانانش از جمله روسیه سعی دارد ژنو 2 از مسیر قانونی آن در چارچوب اصلی و مبانی ژنو 1 که مهمترین آن تشکیل یک هیات انتقالی جدید بدون حضور بشار اسد است منحرف کند.

المالح افزود:ما خواهان اجرای مفاد توافقنامه ژنو1 هستیم و از حضور ایران در ژنو 2 "ممانعت نمی‌کنیم" اما به شرط آنکه ایران نیز مفاد توافقنامه ژنو 1 را به عنوان تنها مرجع اصلی و اساسی مذاکرات در ژنو 2 به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام

کد N47998

وبگردی