آفتاب

وزیر دفاع پاکستان گمانه‌زنی‌ها در خصوص حمایت ارتش از مشرف را رد کرد

وزیر دفاع پاکستان گمانه‌زنی‌ها در خصوص حمایت ارتش از مشرف را رد کرد

وزیر دفاع پاکستان در اظهارنظری در خصوص پرونده پرویز مشرف گفت که ارتش این کشور هیچ ارتباطی با این پرونده ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن، "آصف یاسین مالک"، وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: این بسیار شگفت‌آور است که چرا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص دست داشتن ارتش در این پرونده وجود دارد.

وزیر دفاع پاکستان پیش از رفتن به وزارت دفاع این کشور در شهر راولپندی در نشست کمیته مرکزی دفاعی مجمع ملی پاکستان در پارلمان حضور پیدا کرد و پس از آن پاسخگوی پرسش خبرنگاران در خصوص پرویز مشرف، رئیس‌جمهور سابق پاکستان بود.

وزیر دفاع پاکستان در خصوص پرونده پرویز مشرف تلاش کرد تا به صورت تلویحی سخن بگوید.

وی در اظهارات خود مسئولیت‌ها را به گردن قوه قضاییه انداخت و گفت: این پرونده در حال حاضر در دادگاه مطرح است و این به عهده دادگاه است که درباره آن تصمیم بگیرد و دادگاه نهاد شایسته و ذی‌صلاح برای انجام این کار است.

وزیر دفاع پاکستان افزود: من تعجب می‌کنم که چرا همچنان گزارش‌هایی بر پایه گمانه‌زنی در رسانه‌های درباره این مساله وجود دارد. من به بسیاری از اخبار برخوردم که گفته‌ بودند که ارتش حامی پرویز مشرف است. ارتش پاکستان هیچ ارتباطی با کل این مساله ندارد. همانطور که من گفتم این مساله متعلق به دادگاه بود و بگذارید دادگاه درباره ‌آن تصمیم بگیرد.

مالک تاکید کرد: هنگامی که دادگاه‌های غیرنظامی هستند محاکمه از سوی غیرنظامیان انجام می‌شود و در همه جا تعامل با مساله به عهده غیرنظامیان است و به هیچ وجه فضا و امکانی برای نقش ارتش در آن وجود ندارد.

این اظهارنظر وزیر دفاع پاکستان به عنوان نظر مقامات ارتش این کشور درباره مساله پرویز مشرف تلقی شده و در حالی مطرح شد که گمانه‌زنی‌ها در داخل ارتش نسبت به اینکه چطور به پرونده مشرف پاسخ داده شود وجود داشت.

مقامات بلندپایه ارتش پاکستان به بحث در خصوص انتشار یک بیانیه رسمی برای پاسخ به پرونده پرویز مشرف و یا اینکه به طور غیررسمی خبرنگاران را در خصوص این مساله مطلع کنند، می‌پرداختند.

فشارها بر ارتش پاکستان برای صحبت در خصوص پرونده مشرف پس از آن بالا گرفت که وی در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که از حمایت کامل ارتش برخوردار است که در ارتش به شدت نسبت به محاکمه وی نگران است.

وزیر دفاع پاکستان افزود: این مساله را که پرویز مشرف در موسسه کاردیولوژی نیروهای مسلح پاکستان به بهانه معالجه پنهان شده را رد کرد.

وی تاکید کرد: این موسسه همانطور که همه می‌دانند بهترین پزشکان قلب را دارد و یکی از بهترین بیمارستان‌ها برای معالجه بیماری‌های قلبی است.

مشرف در این موسسه تحت درمان بوده و پزشکان به خوبی از وی مراقبت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N47925

وبگردی