آفتاب
کوچک زاده:

دادستان به جای پاسخ دادن به مطهری یک شب او را نگه می داشت

دادستان به جای پاسخ دادن به مطهری یک شب او را نگه می داشت

نماینده مردم تهران گفت: دادستان تهران بهتر بود در مواجهه با اظهارات نماینده ای که در نطق خود به قضات قوه قضائیه توهین کرد به جای بیانیه دادن و شعار دادن یک شب وی را نگه می داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در بیان اخطاری در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق آیین نامه اگر نماینده تخلفی را که مربوط به همان جلسه، نه دستور باشد را ببینند می تواند در همان جلسه و بلافاصله تذکر دهد. البته به نظر می رسد باید این آیین نامه اصلاح شود چرا که در آن آمده نماینده باید هر وقت رئیس جلسه تشخیص داد تذکر دهد.

وی در ادامه افزود: اخطار من مربوط به ماده 110 است مبنی بر اینکه رئیس جلسه می تواند قبل از دستور در خصوص گزارش حوادث مهم و مسایل روز نطق کند. ما نیز از نطق امروز آقای لاریجانی تشکر می کنیم خصوصاً بزرگداشت سالگرد 19 دی. در آیین نامه مجلس آمده است نماینده حق دارد بلافاصله تذکر دهد سوال اینجاست که آزادی بیان خود مردم مهمتر است یا نمایندگان مردم.

کوچک زاده در ادامه افزود: در دو سه روز گذشته یک نشریه به دلیل اظهار نظر منتقدانه به قوه قضائیه و دولت بسته شد و دو نشریه 9 دی و وطن امروز را به دادگاه فرستادند. همچنین سایت های متعددی را نیز به همین خاطر تعطیل کردند آیا این موضوع مهم بود یا ایرادگیری از این که چرا دادستان یک نماینده را احضار کرده است؟

وی تصریح کرد: البته دادستان نیز می توانست در این خصوص کار بهتری را انجام دهد و به جای بیانیه و شعار دادن یک شب آن کسی را که گفته است قضات وابسته و آمر بر بازجوها هستند و توهین های زیادی کرده است را نگه می داشتند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: اگر کسی به خود همین نماینده همین نسبت ها را بدهد آیا او تذکر ماده 79 نخواهد داد؟ اگر کسی به همین رئیس جلسه امروز بگوید که این حرف های شما ناشی از قرابت و نزدیکی با این نماینده بوده است به استناد ماده 79 تذکر نخواهد داد؟ پس آقای رئیس بدانیم و بدانید این طور نیست که نماینده هر حرفی را که بخواهد می تواند بزند.

وی با اشاره به نطق مسعود پزشکیان که امروز در مجلس انجام گرفت گفت: کسانی که در مجلس نهج البلاغه می خوانند برای ما بگویند چرا یک نماینده نمی تواند به قضات توهین کند، نهج البلاغه خوان در این مجلس زیاد است.

کوچک زاده افزود: امروز نزدیک تر از امام روح الله به امام علی(ع) در کشور نداریم. او خطاب به نمایندگان این جمله را گفته است حسب موازین شرعیه اگر کسی مطلع باشد که یک نفر مشخص خلاف کرده و متجاهر به فسق نباشد بگویید قضات، افشای فسق مغایر شرع است و اگر در ادارات و جاهای دیگر کسی مرتکب گناهی شد نباید در ملاء عام افشا شود بلکه باید به محاکم صالحه و مقامات ذیربط ارجاع شود، کسی منکر وجود قاضی فاسد نیست، کسی منکر سرمایه دار دزد نیست اما تریبون مجلس دادگاه نیست.

در ادامه بعد از تذکر کوچک زاده محمدرضا باهنر رئیس جلسه خطاب به وی گفت: تشخیص مهم بودن موضوعاتی که قرار است رئیس جلسه در نطق خود مطرح کند با خود رئیس است. اگر قرار باشد هر روز رئیس از دوستان و یا از آقای کوچک زاده بپرسد که آیا شما این موضوع را مهم تشخیص می دهید که کار پیش نمی رود.

در خلال صحبت های باهنر پزشکیان و علی مطهری درخواست ماده 79 برای پاسخگویی به اظهارات کوچک زاده را کردند که باهنر با این درخواست آنها موافقت کرد.

کد N47878

وبگردی