آفتاب

مظفر: محاکمه ماجدالماجد می‌توانست افشاگر رسوایی آل سعود باشد

مظفر: محاکمه ماجدالماجد می‌توانست افشاگر رسوایی آل سعود باشد

نماینده مجلس تهران گفت: محاکمه ماجدالماجد می‌توانست افشاگر رسوایی آل سعود و حمایت‌های نظام سلطه در عرصه بین‌المللی باشد ولی با قتل مشکوک او تحقق نیافت و مانند مرگ مرموز بن‌لادن باعث شد جعبه سیاه این جنایات گشوده نشود.

نماینده مجلس تهران گفت: محاکمه ماجدالماجد می‌توانست افشاگر رسوایی آل سعود و حمایت‌های نظام سلطه در عرصه بین‌المللی باشد ولی با قتل مشکوک او تحقق نیافت و مانند مرگ مرموز بن‌لادن باعث شد جعبه سیاه این جنایات گشوده نشود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حسین مظفر در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر چه به نظر برخی از اعضای محترم مذاکره‌کننده در سومین دور مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 پیشرفت‌های قابل قبولی صورت گرفته است اما تا زمان ارائه جمع‌بندی گزارش نمی توان به درستی اظهار نظر کرد.

وی افزود: از آنجا که اختلاف نظرهایی درباره تفسیر فراتر از متن توافق‌نامه ژنو ارائه شده است اگر به درستی مدیریت نشود اجرای توافق‌نامه با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

مظفر با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حل و فصل مسئله هسته‌ای قابل تحسین است گفت: به امید خدا تلاش‌های آنها در چارچوب ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و مصالح ملی به ثمر خواهد نشست. همچنین مسوولان و ملت نیز موظف به حمایت از مذاکره‌کنندگان هستند اما در عین حال نباید فراموش کرد که سرمداران نظام‌های سلطه به خاطر عملکرد سلطه‌گرانه‌ی خود که اقدام به باجگیری از ملت‌های مظلوم و چپاول کشورها می‌کنند برای ما قابل اعتماد نخواهند بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل نباید نه به لبخندهای آنها دلخوش شویم و نه از اخم و تهدیدهای آنها هراسی به دل راه بدهیم که نخواهیم داد زیرا چهره سرمداران نظام سلطه همانند تمساحی است که وقتی دهانش را باز می‌کند، نمی‌دانیم می خواهد لبخند بزنند و یا ببلعد بنابراین تیم مذاکره‌کننده به ویژه در زمان اجرایی شدن توافق ژنو که ظاهرا اوایل بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود باید بیش از گذشته دقت کنند تا از تصمیماتی که مصالح ملی و حقوق ملت را نادیده می‌گیرد جلوگیری کرده و در صورت تخطی از چارچوب توافقنامه و انجام تحریم‌های جدید مذاکره را به حالت تعلیق در آورند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه نمایش‌های مضحک اعضای کنگره آمریکا که با درخواست‌های تشدید تهدیدها علیه ایران به دنبال باج‌خواهی هستند هرگز نمی‌تواند در اراده ملت ایران خللی ایجاد کند، افزود: این رفتارها نمی‌تواند هیچ تاثیری در ایجاد نرمش ذلیلانه در تیم مذاکره ایران داشته باشد. تاریخ 34 ساله فشار،‌تهدید و تحریم علیه این ملت نیز می‌تواند درس عبرتی برای سران استکبار باشد زیرا نه تنها ملت ایران تاکنون در برابر این فشارها از حقوق حقه خود عقب نشینی نکرده بلکه اینگونه تلاش‌های مذبوحانه باعث افزایش نفرت و خشم ملت ایران خواهد شد.

مظفر خاطر نشان کرد: صدور قطعنامه ضد ایرانی در مجمع عمومی شصت و هشتم سازمان ملل مبنی بر متهم کردن ایران اسلامی به نقض حقوق بشر، هر چند مسئله تازه نیست ولی بیانگر استمرار سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران و استفاده ابزاری نظام سلطه از سازمان‌های بین‌المللی در تامین منافع خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در حالی که بحث حقوق بشر علیه ایران را مطرح می‌کنند که خود برخوردها دوگانه‌ای در این زمینه داشته‌اند، افزود: آنها در قبال رژیم صهیونیستی رفتارهای متناقضی را داشتند همچنین رسوایی‌های آمریکا در زندان‌های ابوقریب، گوانتانامو و اشغال نظامی افغانستان، عراق و کشتار صدها هزار غیرنظامی در این کشورها و به ویژه آتش‌افروزی در سوریه،‌ لبنان و عراق که با کمک سران مرتجع و دلارهای نفتی آنها صورت می‌گیرد بیان می‌کند آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از نطق میان دستور با اشاره به بحران‌های اخیر خاورمیانه گفت: امروزه خاورمیانه یکی از سخت‌ترین و آشفته‌ترین دوران خود را پشت سر می گذارد زیرا فعالیت‌های گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه،‌عراق و لبنان با حمایت شاهزاده‌های سعودی گسترش یافته است.

وی ادامه داد: رژیم موروثی آل سعود با پرورش تروریست‌های تکفیری و سلفی همچنین با تزریق دلارهای نفتی برای باج‌گیری و نقش‌آفرینی در کنفرانس ژنو 2 به نحو وحشیانه‌ای وارد این باتلاق شده است و با اعزام تروریست به کشورهایی مانند عراق،‌سوریه،‌ مصر،‌لبنان‌،تونس،‌لیبی و یمن دریایی از خون را به راه انداخته است.

مظفر با بیان اینکه گستاخی رژیم آل سعود به جای رسیده است که رییس دستگاه اطلاعاتی آن اخیرا با هدف افزایش حملات انفجاری در ایران به سرمداران منافقان وعده داده است که به تامین بودجه فعالیت‌های مسلحانه آنها بپردازد، گفت: این رژیم ضمن تامین فعالیت‌های این گروه به آنها وعده داده است که بیش از هزار نیروی سلفی جهادی را از سراسر جهان به کمک آنها بفرستد تا برای حملات تروریستی علیه ایران به آنها یاری رساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفتار عربستان در ماه‌های اخیر مانند دیوانه‌ای است که به خاطر تحقق نیافتن خواسته های نامشروعش در منطقه و از ترس تفاهم‌های احتمالی بین ایران و غرب، وجه‌المصالحه قرار گرفتن و منزوی شدن آنها به شیوه‌های احمقانه و وحشیانه ای دست می‌زنند تا به بازیگران عرصه سیاست وجود خود را اثبات کنند.

مظفر در پایان به اشاره به افنجار تروریستی 28 آبان‌ماه سال جاری که در مقابل سفارت ایران در بیروت صورت گرفت گفت: این انفجار که منجر به شهادت 25 نفر از و مجروح شدن بیش از 150 نفر شد دستگیری عامل ننگین این اقدام تروریستی را به دنبال داشت ولی دستگیری این فرد به نام ماجدالماجد رسوایی شاهزاده‌های سعودی را در این اقدامات تروریستی پیش از پیش به نمایش گذاشت.

انتهای پیام

کد N47702

وبگردی