آفتاب

پشیمانی بسکتبالیست سابق ان.بی.ای از حضور در مسابقه به مناسبت تولد رهبر کره‌شمالی

پشیمانی بسکتبالیست سابق ان.بی.ای از حضور در مسابقه به مناسبت تولد رهبر کره‌شمالی

"چارلز دی.اسمیت" یکی از ستاره‌های سابق لیگ بسکتبال ان. بی. ای آمریکا گفت، از بابت اینکه با "دنیس رادمن" به پیونگ یانگ سفر کرده تا یک بازی بسکتبال به مناسبت جشن تولد رهبر کره‌شمالی برگزار کند پشیمان است زیرا این اتفاق تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار گرفته و اظهارنظرهای خود رادمن برای آن دردسر ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "چارلز اسمیت" به همراه دیگر بازیکنان سابق لیگ ان. بی. ای آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) همراه با دنیس رادمن که دوست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است در مقابل تیمی از بازیکنان کره شمالی بازی کند.

سازمان‌دهندگان این بازی می‌گویند که کیم جونگ اون نیز در آن حضور پیدا خواهد کرد.

بسیاری از بازیکنان در اظهاراتی خصوصی گفتند که نسبت به تصمیم‌شان برای آمدن به کره شمالی تردید پیدا کردند زیرا آمدن آنها موجی از انتقاد را در آمریکا موجب شده است.

اسمیت که سابق بر این بازیکن تیم نیویورک نیکس بود، گفت: سفر ما به کره‌شمالی تحت الشعاع مسائل سیاسی و اظهار نظرهای مکرر رادمن در خصوص دوستی نزدیکش با کیم جونگ اون قرار گرفته است. کاری که ما انجام می‌دهیم کار مثبتی است اما شرایط اطراف آن کار ما را تحت الشعاع قرار داده‌اند.

وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ظاهرا پیام ما به دلیل شرایطی که بسیار بزرگتر از تصمیم ما هستند به درستی منتقل نمی‌شود و من فکر می‌کنم علت این مساله مسائل سیاسی و دولت هستند.

رادمن روز دوشنبه همراه با هفت بازیکن سابق لیگ بستکبال ان بی ای آمریکا و همچنین چهار بازیکن بستکبال خیابانی ‌آمریکا وارد پیونگ یانگ شد تا بازی تدارکاتی جشن تولد کیم جونگ اون را برگزار کنند.

برگزاری این بازی یک دیگر از نشانه‌های روابط ویژه رادمن با کیم جونگ اون به عنوان یکی از طرفداران بازی بسکتبال است که چندان علاقه‌ای به ملاقات با خارجی‌ها ندارد.

رادمن این بازی را یک هدیه تولد برای کیم جونگ اون خوانده اما در عین حال گفته است که از بابت سفرهای مکرر به کره شمالی و اینکه کیم جونگ اون را دوستی برای همه عمر خوانده، تهدید به مرگ شده است.

اسمیت اظهار داشت: نحوه ایراد برخی اظهارات و مسائل از سوی دنیس رادمن باعث لکه‌دار شدن تلاش‌های ما شده است. دنیس یک فرد بزرگ است اما شیوه‌ای که وی مسائل را بیان می‌کند و به صورت احساسی این کار را انجام می‌دهد موجب خواهد شد که وی بعدا از بابت آنها عذرخواهی کند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که با سفر اخیر رادمن به کره شمالی در صورتی که می‌توانست مخالفت می‌کرد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت، این سفر یک سفر شخصی بوده و تحت نظر دولت آمریکا قرار ندارد.

طرح رادمن برای برگزاری این بازی بستکبال در کره‌شمالی به دلیل سابقه حقوق بشری این کشور و برنامه هسته‌ای آن و همچنین تهدید به جنگ هسته‌ای بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.

رادمن از طرف دیگر به سبب استفاده نکردن از نفوذش برای آزادی کنت بائه، یک مبلغ مذهبی آمریکایی که به اتهام اقدام علیه حکومت در کره شمالی به زندان افتاده مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N47434

وبگردی