آفتاب

آمریکا هزاران نیرو و تجهیزات نظامی به کره‌جنوبی می‌فرستد

آمریکا هزاران نیرو و تجهیزات نظامی به کره‌جنوبی می‌فرستد

آمریکا اعلام کرد 800 سرباز، 40 فروند تانک، تجهیزات جدید و خودروهای زرهی دیگر را ماه آتی به کره جنوبی ارسال خواهد کرد.

آمریکا اعلام کرد 800 سرباز، 40 فروند تانک، تجهیزات جدید و خودروهای زرهی دیگر را ماه آتی به کره جنوبی ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعزام این نیروها و تجهیزات بخشی از برنامه ایجاد تعادل نظامی در آسیاست و به گفته مقام‌های آمریکایی، پس از دهه‌ها جنگ در افغانستان و عراق ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته مقام‌های وزارت دفاع آمریکا، این نیروها و تجهیزات استقرار 9 ماهه در کره جنوبی خواهند داشت و از اول فوریه برنامه اعزام آن‌ها آغاز می‌شود.

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: نیروها 9 ماه در کره جنوبی باقی خواهند ماند اما در زمان خروج تجهیزات خود را برای استفاده سایر نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی باقی می‌گذارند.

وی گفت: اعزام نیروهای اضافی به کره بخشی از برنامه ایجاد تعادل مجدد در اقیانوس آرام است که از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود و همچنین بخشی از تعهد بلند مدت امنیتی آمریکا به شبه جزیره کره محسوب می‌شود.

سخنگوی پنتاگون افزود: این اقدام به فرماندهان آمریکایی مستقر در کره قابلیت بیشتری می‌دهد. قرار است 40 تانک و 800 نیروی دیگر اعزام شود که بسیار چشمگیر است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با یونگ بیونگ-سی، همتای خود از کره جنوبی در واشنگتن دیدار کرد و بار دیگر موضع کاخ سفید را در خصوص تسلیحات اتمی کره شمالی بیان کرد.

کری گفت: آمریکا و جمهوری کره بسیار متحد در کنار یکدیگر ایستاده‌اند و هیچ‌گونه اختلافی در خصوص خلع سلاح اتمی کره شمالی و برنامه موشک‌های بالستیک پیونگ‌یانگ میان ما وجود ندارد.

آمریکا حدود 28 هزار نیروی مستقر در کره جنوبی دارد که از لحاظ فنی از سال 1950 تا 1953 که جنگ کره با آتش‌بس موقت به پایان رسید، در جنگ با کره شمالی است.

جان کری پس از دیدار با همتای خود از کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: ما با دقت بر روی چالش‌هایی که به دلیل اقدامات کره شمالی به وجود آمده است تمرکز کرده‌ایم خصوصا اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر به وقوع پیوسته است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما تجهیزات خود را به‌روز می‌کنیم تا برای مقابله با هر تهدیدی آماده باشیم. ما نمی‌توانیم کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای و یا یک کشور مسلح به تسلیحات هسته‌ای بپذیریم.

وی افزود: در راستای تلاش‌های ما، ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که شورای امنیت سازمان ملل اقدامات ضروری را در این خصوص انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N47170

وبگردی