آفتاب

کرزای: دختری را که قصد حمله انتحاری داشت، به خانواده‌اش بازگردانید

کرزای: دختری را که قصد حمله انتحاری داشت، به خانواده‌اش بازگردانید

رئیس‌جمهوری افغانستان به وزیر کشور دستور داد که سپوژمی، دختر 10 ساله‌ای را که قصد حمله انتحاری به کاروان نیروهای پلیس داشت، به خانواده‌اش بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت کشور داخله افغانستان اعلام کرد که این دختر را عصر روز یک‌شنبه در ولایت هلمند بازداشت کرده است.

در بیانیه ریاست‌جمهوری که به رسانه‌ها ارسال شده، آمده که وزارت کشور وظیفه دارد "بعد از حاصل کردن اطمینان و گرفتن ضمانت در حضور بزرگان ولایت هلمند این دختر را به خانواده‌اش بازگرداند تا مانند سایر کودکان در محیط خانواده و تحت سایه والدین خویش به زندگی ادامه دهد.

کرزای استفاده از کودکان و مجبور ساختن آنان را به انجام حمله انتحاری شدیدا محکوم کرده است.

به گزارش بی.بی.سی، رئیس‌جمهوری افغانستان خطاب به طالبان گفت که استفاده از کودکان و مجبور ساختن آنان برای انجام حمله انتحاری، عمل خلاف دین اسلام بوده و در تضاد با فرهنگ و غیرت افغانی است.

او افزود که اگر اعضای طالبان این اعمال را انجام نمی‌دهند، پس باید در مخالفت با آن واکنش نشان دهند و همراه با مردم افغانستان، این کشور را از تروریسم و خشونت نجات دهند.

رئیس‌جمهوری افغانستان تاکید کرد که روزی همه افغان‌ها یکجا برای آینده بهتر کودکان کار کرده و کشور را از دسیسه بیگانه نجات خواهند داد.

سپوژمی در اعترافات خود به نیروهای امنیتی افغانستان گفته است که برادر او از فرماندهان طالبان است و او را به انجام حمله انتحاری تشویق کرده است.

این نخستین باری است که نیروهای امنیتی افغانستان دختر کوچکی را بازداشت کرده‌اند که قصد داشته حمله انتحاری انجام دهد.

انتهای پیام

کد N47063

وبگردی