آفتاب

سازمان ملل کشتار اخیر در یمن جنوب را محکوم کرد

سازمان ملل کشتار اخیر در یمن جنوب را محکوم کرد

نیویورک، ایرنا - کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل کشتار اخیر مردم یمن جنوبی که در جریان یک مراسم خاکسپاری اتفاق افتاد، بشدت محکوم کرد.

ˈدر روز بیست و هفتم ماه دسامبر سال گذشته، هنگام برگزاری مراسم خاکسپاری در یمن جنوبی ، نیروهای دولتی با یورش به این مراسم 20 نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند.ˈ

به گزارش ایرنا، ناوی پیلای با صدور بیانیه ای از دولت یمن خواست با انجام تحقیقاتی عادلانه عاملان این جنایت را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه از عبدالله منصور هادی رییس جمهور یمن خواسته شده است در اسرع وقت کمیته ای را مامور تحقیقات در این خصوص کند.

در سال 2012 اعتراضات گسترده مردم یمن موجب کناره گیری علی عبدالله صالح رییس جمهور این کشور شد و دولت اتحاد ملی یمن در پی انتخاباتی که در فوریه همان سال برگزار شد، قدرت را به دست گرفت.

از آن زمان تاکنون درگیریهای گسترده میان مخالفان دولت و نیروهای دولتی برسر مسئله استقلال یمن جنوبی شروع شده و دولت اتحاد ملی قادر به فرونشاندن موج نا آرامی ها در جنوب این کشور نیست.

بر اثر این درگیریها تا کنون صد ها نفر از مردم این کشور کشته و شمار زیادی مجروح شده اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از زمان تشکیل دولت اتحاد ملی در یمن تیمی ا ز کارشناسان مستقل حقوق بشر را مامور نظارت و بررسی شرایط سیاسی و اجتماعی در این کشور کرده و تیم مذکورماهانه گزارشی از وضعیت مردم و برخورد مسئولین دولتی با آن ها را در اختیار این شورا قرار می دهد.

اروپام 2253 **1908
کد N47024

وبگردی