آفتاب
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

ˈجان کریˈ بدنبال تمدید مدت مذاکرات سازش است

ˈجان کریˈ بدنبال تمدید مدت مذاکرات سازش است

تهران - ایرنا - موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت جان کری، وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای کسب توافق دوطرف فلسطینی و صهیونیستی به منظور تمدید مدت مذاکرات سازش است.

بگزارش شامگاه سه شنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ وی افزود: چیزی که در این میان مطرح نمی باشد، ارائه طرح ها و راهکارهایی برای دست یابی به توافق سازش دائم با فلسطینیان است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اضافه کرد: در پرتو سفر جان کری به سرزمین های اشغالی، ما در حال مذاکره به منظور دست یابی به توافق موقتی هستیم که از طریق آن بتوانیم مذاکرات سازش را پس از اتمام 9 ماه مقرر شده دوباره تمدید کنیم.

یعلون در جریان بازدید از مقر فرماندهی مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هدف ما از مذاکرات و دست یابی به توافق موقت، رسیدن به توافق نهایی نیست، بلکه هدف اصلی ما تمدید مدت مذاکرات سازش است و این نشان می دهد که اختلافات زیادی میان ما و فلسطینیان وجود دارد و مصلحت کنونی رژیم صهیونیستی چنین اقتضا می کند که مذاکرات تا مدت هایی دیگر تمدید شود تا روابط بین ما و فلسطینیان بهتر از زمان حال شود.

وی تصریح کرد: نمی خواهم که به مضمون و محتوای مذاکرات سازش با طرف فلسطینی ورود کنم، من شخصیتی واقع گرا هستم و صراحتا اعلام می کنم که اختلافات زیادی میان ما و فلسطینیان وجود دارد و ما بر حفظ منافع امنیتی خود در جریان مذاکرات سازش پافشاری می کنیم و زمانی منازعه میان ما و فلسطینیان حل و فصل می شود که آن ها رژیم صهیونیستی را به عنوان دولتی یهودی به رسمیت بشناسند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص مساله امنیت نیز مدعی شد که ما در برابر مشکلات زیادی قرار داریم .

مترجمام**1502**1552
کد N46941

وبگردی