آفتاب

سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) در تبریز گرامیداشته شد

سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) در تبریز گرامیداشته شد

لغو برنامه‌های جشن سال نو میلادی ارامنه استان به دلیل مصادف شدن با ایام سوگواری نبی مکرم اسلام (ص) مایه دلگرمی و وحدت بیش از پیش هموطنان مسلمان و ارمنی شده است.

ایلنا: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: وظیفه داریم براساس آموزه‌های دینی همه ادیان آسمانی را محترم بشماریم.
به گزارش" ایلنا"،" محمدعلی نصرتی" با شرکت در مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) در جمع پیروان آیین مسیحیت در تبریز، اظهار داشت: ولادت پیامبر محبت، وحدت و برادری را به همه هموطنان ارمنی خود تبریک می‌گویم و خوشحالم که توفیق حضور در جمع شما را داشته‌ام.
وی با بیان اینکه قدردان نعمت اسلام هستیم، گفت: اگر امروز در کنار شما هستیم، بنا بر وظیفه‌ای است که آموزه‌های دینی ما نسبت به محترم شمردن همه ادیان آسمانی بر عهده ما گذاشته است.
"نصرتی" نزدیک‌تر و مهربان‌تر شدن آحاد مردم ایران به یک‌دیگر را از جمله دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری پیامبرگونه امام راحل (ره) ذکر کرد و افزود: پیروزی انقلاب باشکوه اسلامی و دستیابی به دستاوردهای بزرگ، جز با وحدت و همدلی همه هموطنان اعم از مسلمانان و دیگر اقلیت‌های دینی قابل دسترسی نبود.
وی گفت: همه آحاد مردم اعم از ارامنه و مسلمانان دست به دست هم دادند و از مرزهای این کشور دفاع کردند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: همت جمعی ما در این است که شرایطی را فراهم کنیم تا هموطنان ما بتوانند در آرامش و آسایش زندگی کنند.
"نصرتی" با اشاره به لغو برنامه‌های جشن سال نو میلادی ارامنه استان به دلیل مصادف شدن با ایام سوگواری نبی مکرم اسلام (ص) گفت: این حرکت مایه دلگرمی و وحدت بیش از پیش هموطنان مسلمان و ارمنی شد و شایسته قدردانی است.
خلیفه کل ارامنه آذربایجان هم در این مراسم اظهار داشت: امروز روز بسیار خجسته‌ای است برای همگان است و می‌‌توان آن را روز برادری نامید.
"گریگور چیفتچیان" با بیان اینکه ما معتقد به برابری و برادری هستیم، اظهار کرد: سخنان زیبای آیت‌الله خامنه‌ای نیز همواره در همین محور بوده است و برابری و مساوات در ادیان نمایانگر این است که برابری، نجات‌دهنده بشریت است.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به اقلیت‌های دینی توجه خاصی دارد و امروز در سایه اسلام و انقلاب اسلامی مدارس و کلیساهای ما به خوبی فعالیت می‌کنند که این امر شایسته قدردانی است.
خلیفه کل ارامنه آذربایجان همچنین به نمایندگی از ارامنه استان از مقامات نظام جمهوری اسلامی به خصوص رهبر انقلاب به سبب حمایت از پیروان آیین مسیحیت تشکر کرد.

کد N46856

وبگردی