آفتاب
در دیدار با عادل المهدی

ولایتی: عراق نقش مهمی را در صلح و ثبات منطقه ایفا می‌کند

ولایتی: عراق نقش مهمی را در صلح و ثبات منطقه ایفا می‌کند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک عصر سه‌شنبه با معاون پیشین رییس‌جمهور عراق دیدار و دو طرف در مورد مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی مذاکره کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار عادل عبدالمهدی، از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق با ابراز خرسندی از دیدار با ولایتی اظهار کرد: بعد از انقلاب، ما چندین بار از کشور ایران دیدار داشته‌ایم و مذاکرات خوبی نیز انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ کسی در ذهنش تصور نمی‌کرد که ایران روزی به این‌چنین پدیده بزرگی تبدیل شود. ما از شر صدام راحت شدیم چرا که شر صدام فقط متعلق به عراق نبود بلکه همه جهان را تحت تاثیر قرار داده بود.

معاون پیشین رییس‌جمهور عراق ادامه داد: ما به برکت مجمع جهانی اهل بیت توانسته‌ایم ده‌ها اثر تولید کنیم که یکی از آن‌ها کتاب "المراجعات" است که به زبان فرانسه نیز ترجمه شده است و در حال حاضر می‌توانیم آن را توزیع کنیم.

عبدالمهدی تصریح کرد: درست است که ما در گذشته با جمهوری اسلامی نیز رفت و آمد داشته‌ایم ولی در این رفت و آمد‌ها تبلیغات فکری و فعالیت‌های سیاسی زیادی نیز صورت گرفته است که تاثیرات مثبتی را در مذاکرات این دو کشور داشته است.

در ادامه این نشست دکتر علی اکبر ولایتی تصریح کرد: ما از سا‌ل‌های گذشته دائما به خدمت عبدالمهدی می‌رسیدیم و ایشان بهترین همکاری‌ها را با مجمع داشته است.

او تصریح کرد: ما در این ملاقات می‌خواهیم آخرین وضعیت عراق را در پرتو تحولات مورد بررسی قرار دهیم چرا که عراق نقش مهمی را در صلح و ثبات منطقه ایفا می‌کند.

هم‌چنین عبدالمهدی به جنگ با تروریسم اشاره و تاکید کرد:‌ ما تلاش کرده‌ایم که وحدت در بین مسلمانان ایجاد شود و عراق روز به روز قدرتش بیش‌تر می‌شود. در گذشته دشمنان تلاش کردند که با جنگ و حضور صدام، جلوی پیشرفت ایران را بگیرند ولی در این امر شکست خوردند.

انتهای پیام

کد N46840

وبگردی