آفتاب

مسمومیت زمین و غذا در دستور کار کمیسیون بهداشت

مسمومیت زمین و غذا در دستور کار کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت عصر امروز سه گزارش در مورد کودهای شیمیایی، وضعیت ساخت سرم در ایران و واردات غذا و دارو را بررسی کرد.

احمد آریایی نژاد، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: جلسه عصر امروز تنها به بررسی سه گزارش مربوط به شرکت سرم سازی رازی، معاونت غذا و دارو و تولید سموم ارگانیک در کشور پرداخت.

آریایی نژاد در مورد گزارش تولید سموم ارگانیک اظهار کرد: موضوعی که کارشناسان در کمیسیون مطرح کردند این است که کودها و آفت‌کش‌های شیمیایی غذا و زمین را آلوده می‌کنند در صورتی که ما باید به سمت تولید و استفاده از کودهای سبز یاارگانیک برویم که سلامتی مردم را تضمین کند، البته این به شرطی است که مافیای واردات کود و سم این اجازه را به ما بدهند.

آریایی نژاد ادامه داد: گزارش شرکت سرم سازی رازی معطوف به این موضوع بود که ما با وجود این که در اوایل انقلاب در عرصه‌ی تولید سرم و واکسن خودکفا بودیم طی سالهای گذشته با توجه به پیشرفتهای کشورهای دیگر در این عرصه دچار کم کاری شده‌ایم و تولیدات فعلی ما به طور کامل پاسخگوی نیازهای ما نیستند که باید در این زمینه اقدامات عملی در دستور کار قرار گیرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت اظهار کرد: دوستانی از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت هم در جلسه عصر امروز میهمان کمیسیون بودند تا در خصوص کنترل واردات غذا و دارو توسط وزارت بهداشت بحث و مشورت صورت گیرد.

آریایی نژاد با اشاره به این که تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی تهران و ایران هم در جلسه عصر امروز حضور داشتند گفت: مساله کنترل واردات غذا و دارو توسط وزارت بهداشت موضوع گسترده‌ای است که نیازمند کارهای مبنایی بیشتری است.

انتهای پیام

کد N46783

وبگردی